אבחון לקויות למידה – מתבקש לפני טיפול בלקויות למידה

לא רק שהקטגוריה של ליקויי למידה מכילה בתוכה סוגים רבים של ליקויי למידה, מה שגם שכמעט 20 אחוז מסך כל האוכלוסייה האנושית העולמית 'סובלים' מליקוי למידה כזה או אחר. במילים אחרות, ליקויי למידה הינם אחד מן התחלואים הגדולים ביותר של האנושות בעידן הפוסט – מודרני. בהתאם לכך, קיימות כמה וכמה שיטות אפקטיביות לטיפול בליקויים – אבל לא לפני אבחון לקויות למידה, אבחון מתבקש לפני טיפול בלקויות למידה, וכזה אשר מאפשר בעצם להתחיל להתייחס אל אותו אדם כמי שסובל מבעיה משמעותית המצריכה תשומת לב וטיפול מקצועי מתאים לסוג הלקות אשר מתבררת מתוצאות האבחון.

אבחון לקויות למידה – טיפול אשר מתמחה באבחון הלקויות 'מן השורש'

אחד מתחומי החיים אשר לעברו מופנים משאבים כלכליים ואנושיים גדולים ביותר, הינו התחום של ליקויי למידה. התוצאה היא: שירות של אבחון לקויות למידה, טיפול אשר מתמחה באבחון הלקויות 'מן השורש'. הלכה למעשה, כל אבחון לקויות למידה מתחיל בלמידת סיבת ההפנייה לאבחון, הישגיו הלימודיים של המאובחן, הרקע ההתפתחותי, המשפחתי והאישי שלו, הערכות ואבחונים קודמים (במידה והיו) ועוד.

בנוסף, אבחון לקויות למידה 'מתמחה' באבחון כל המנגנונים השכליים

באופן מובן ביותר, ליקויי למידה לא פוגעים 'רק' בתוצאות בלימודים ובמיומנויות למידה, אלא גם באיכות ההתפתחות והתפקוד של כל המנגנונים השכליים, מנגנונים אשר יכולים להינזק קשות במקרה של חוסר אבחון לקויות למידה וטיפול מתאים לאחר מכן. לכן, אבחון לקויות למידה 'מתמחה' גם באבחון כל המנגנונים השכליים ובעיקר באיכות ורמת הזיכרון, תפקודי קשב וריכוז, איכות תהליכי עיבוד קוגניטיבי, תפיסה חזותית ועוד.

 

טיפול בלקויות למידה הינו אפקטיבי רק לאחר סיום תהליך של אבחון לקויות למידה

כמו במסגרת הרפואה הקונבנציונלית המערבית, גם טיפול בלקויות למידה (רפואי או באמצעות הוראה מתקנת, כוללת ומקיפה לליקויי הלמידה) יוכל להתממש ולהיות אפקטיבי רק לאחר סיום תהליך של אבחון לקויות למידה. בטח כאשר כל תהליך אבחון לקויות למידה ממש 'מגיש' למטפל את כל הנתונים, הממצאים, הסיבות לליקויים, העוצמה ותדירות ההיתכנות שלהם באופן אקדמי, יסודי, ברור ומפורש.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.