אי ביטחון תזונתי

אי ביטחון תזונתי הוא מצב שיכול להיות מסוכן מאוד לחיי אדם. יכול להיות שאי ביטחון תזונתי יקרה בגל לעוני של משפחה ויכול להיות שהמדינה עצמה תהיה ענייה, ולעתים המדינה פשוט לא תוכל לספק מזון לתושבים שלה בגלל מלחמות או משברים. זה הזמן להבין כמה דברים על אי ביטחון תזונתי.

אלו מדינות סובלות יותר מאי ביטחון תזונתי?

יש מדינות שסובלות יותר מאי ביטחון תזונתי ממדינות אחרות כיוון שהן חלשות יותר. מדינות אלו לא ערוכות למצבי משבר ולעתים הן יכולות להריע למצבן עוד יותר בגלל התנהלות כושלת בעת משבר. כך למשל אפשר לקחת את וונצואלה כדוגמה טובה כי בה כעת אין מספיק אוכל בגלל משברים פוליטיים מה שיכול להיות בעייתי מאוד לתושבים שלא יכולים לאכול גם אם יש להם כסף לקנות אותו. כמובן שמדינות עניות יכולות לסבול יותר כגון מדינות אפריקה, שלהן אין משאבים משלהן.

מי אשם במצב העגום שנוצר בעולם?

יש מצב עגום מאוד בעיקר בחצי הכדור הדרומי במדינות כמו אסיה, אפריקה ודרום אמריקה. כמובן שיש מדינות עשירות יותר ועשירות פחות אך לעתים אי ביטחון תזונתי הוא גם עניין של מעמדות ולא רק של ניהול המדינה. כך למשל בארצות הברית המדינה הכי קפיטליסטית בעולם יש אנשים עשירים רבים אך יש גם לא מעט עניין שסובלים מאי ביטחון תזונתי. אנשים אלו גרים בדרך כלל בשכונות היותר בעייתיות כמו הארלם המפורסמת ביותר.

האם יש פתרון או דרך להקל על המצב?

יש מגוון רחב של פתרונות של אי ביטחון תזונתי אך לא תמיד קל ליישם אותם. הפתרונות הללו לרוב יהיו תיאורטיים כמו למשל ניהול נכון יותר של המדינה או עידוד עמותות התנדבות, מה שפועל לא פשוט שיקרה.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.