בדיקות חשמל – מהן בדיקות חשמל ובאילו מצבים יש לבצען?

בדיקות חשמל, הינן בדיקות הן שגרתיות והן מיוחדות של מערכות חשמל שונות. מכיוון שמערכת החשמל הינה מערכת מורכבת מאד לתפעול, יש לבצע בקרה שוטפת אודותיה במטרה למנוע תקלות.

מערכת החשמל, הינו אחת מן המערכות הכי מורכבת, מסובכת ומסוכנות אשר נמצאות בכל מבנה. מערכת חשמל, קיימת היום בכל מבנה במדינות מפותחת, ובמבנים רבים במדינות מתפתחות. לרובנו זה נראה טריוויאלי שיש לנו אספקת חשמל זורמת, אך למעשה, מדובר במערכת מסובכת לתפעול אשר דורשת תחזוקה מתמדת.

בדיקות חשמל הינו בדיקות שונות של מערכת החשמל אשר מבוצעת אחת לתקופה, למשל, אחת לשנה, בהתאם למה שנקבע בהליך בניית המבנה. בדיקות חשמל, עשויות להתבצע גם בסמוך לביקורות של מכבי אש למשל, כהכנה לביקורת. בבדיקות מסוג זה, יידרשו מנהלי המבנה להציג בדיקה תקנית על מנת לעבור את הביקורת בהצלחה.

בדיקות חשמל, מבוצעות גם במקרים מיוחדים, למשל, במצבים של תקלת חשמל אשר חוזרת על עצמה שוב ושוב ללא מציאת פתרון הולם.

בדיקות חשמל, עוסקות בכל פן של מערכת החשמל ומיועדות לוודא כי המערכת עובדת בצורה טובה ואיכותית וכי לא צפויות תקלות אשר יובילו חלילה לאסונות.

תקלות במערכת החשמל עלולות לגרום לקצרים, ובכך לפגיעה עד הרס מוחלט של מכשור חשמלי מסוגים שונים, לפרוץ שריפות או התחשמלות אשר עלולות להביא לפגיעה בנפש וחלילה, למוות.

בדיקות חשמל מבוצעות על ידי בודקי חשמל מוסמכים, אשר הינם בבסיסם חשמלאים. ישנם שלושה סוגים של בודקי חשמל מוסמכים המוכרים בשוק, אשר כל אחד מהם עבר הסכמה מעמיקה ומשמעותית המכשירה אותו לבצע בדיקות מהסוג הזה במתקנים בעלי עוצמת זרם שונה. חשיבות הבדיקות הינה קריטית.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.