בי פי אם

אם אתם חובבי מוזיקה מושבעים אתם בוודאי יודעים שבי פי אם הוא אחד הדברים הכי חשובים שיש. הוא אמנם מושג מאוד בסיסי אך זה שוב מסביר כמה מדובר על דבר משמעותי וזה הזמן להבין כיצד השינוי שלו יכול להשפיע על השיר כולו.

כיצד משנים בי פי אם?

כדי לשנות בי פי אם כל מה שצריך הוא להקליט את השיר מחדש. יש לא מעט תוכנות שיכולות לקלוט שירים קיימים ופשוט להחליף להם את הבי פי אם כולל הוספת כלי נגינה שונים. כך למעשה אפשר לשנות את סוג השיר כמו למשל מז'אנר של שירי רוק לז'אנר של שירי אהבה אקוסטיים וכן הלאה. כמובן ששינוי הבי פי אם יכול להתבצע גם על ידי הקלה חוזרת שלהשיר עם כלי הנגינה וכך למעשה לבחור לחן מעט מהיר או איטי יותר.

מה נותן לנו לשנות את הבי פי אם?

שינוי בי פי אם יכול למעשה לשנות את השיר כולו. כיום אנשים רבים רוצים להפיק כל מיני גרסאות רמיקס לשירים ישנים יותר או לעשות קאבר מעניין שיוכל לפרסם אותם, ויש גם לא מעט תקליטנים מתחילים שרוצים לחבר שירים ביחד. שינוי בי פי אם יכול להתאים לכולם לכל מיני מטרות. למשל, אותו תקליטן שרוצה לחבר כמה שירים ביחד למיקס, חייב להתאים אותם לקצב ריקוד מה שלא תמיד יהיה באופן טבעי. כמו כן, יש צורך בבי פי אם שיהיה יחסית קבוע לכולם.

מי מחליט על בי פי אם?

אין באמת מי שקובע או מחליט מה יהיה בי פי אם בשיר מסוים כאשר הוא מוקלט. הבי פי אם אמור להיבחר באופן טבעי, באופן שזורם עם השיר ומתאים לו בצורה הכי הרמונית שיש.

This entry was posted in לימודים. Bookmark the permalink.