גילוי מרצון אנונימי

את הגילוי מרצון מאפשר מס ההכנסה לאנשים שהעלימו מס או שלחו דיווח לא מדויק על הנכסים ועל ההון ששיש להם ועלו לא דווח. עם זאת לא תמיד ידוע מה יהיה גודל התשלום שנצטרף להעביר ולכן יש אפשרות גם לגילוי מרצון אנונימי. מהו גילוי זה ואיך הוא מתבצע? מה היתרונות של תהליך כזה?

מה זה גילוי מרצון אנונימי?

גילוי מרצון הוא תהליך בו אפשר להגיש בקשה למס ההכנסה לספר את האמת על ההכנסות או הנכסים שיש ברשותו של אדם פרטי או חברה בע"מ, אולי אפילו עוסק מורשה, ויוכל להימנע ממשפט כדין ואפילו מחקירה. גילוי מרצון אנונימי מתבצע באופן אנונימי לחלוטין כאשר המטרה היא משותפת לשני הצדדים, לו ולמס ההכנסה. כך הוא יכול להכין את 'המכה הכלכלית' שצפויה להגיע עליו ולתכנן היטב את המשך פעילותו העסקית אחרי שהחוב שולם.

למי צריך לפנות ומה התהליך?

גילוי מרצון אנונימי מתבצע מול מס ההכנסה. יש להגיש את הטפסים של גילוי מרצון אנונימי ובטפסים האלו יש לציין את הנתונים שנמסרו, כולל הכנסות, נכסים והון, וכמובן בצירוף המקורות האמיתיים. כך מס הכנסה יוכל לעשות חישוב די פשוט ומהיר שיסביר לאותו אדם אנונימי כמה הוא יצטרך  בסופו שלח דבר לשלם, ורק אז הוא יחליט האם לבצע גילוי מרצון ולשלם את הסכום או פשוט להמשיך להסתיר ולמעשה להעצים את העבירה.

החלטה חשובה במיוחד לעתיד

חשוב לקבל את ההחלטה הזו בצורה מושכלת ואובייקטיבית. לעתים אחרי גילוי מרצון אנונימי יהיה לאותו אדם הרבה יותר קשה לשלם את מה שהוא חייב לרשויות המס כיוון שהוא יודע עד כמה הסכום גבוה ומשמעותי להמשך חייו. עם זאת חשוב לזכור שזה עדיף מאשר להיכנס לסבכה משפטית שבסופו של דבר הסוף שלה יכול להיות מר מאוד ולהרוס את חייו.

This entry was posted in משפטים. Bookmark the permalink.