החשיבות של לימודי בימוי

אף במאי מצליח לא נולד כזה. בשביל שבמאי יצליח להפוך את החזון המופשט שלו לתכנית עבודה מסודרת, עליו ללמוד את התחום. תוך כדי לימודי בימוי, גברים ונשים בגילאים שונים יכולים להיחשף לסוגים שונים של השפעות. באמצעות השפעות כאלה הבמאי בסופו של דבר מייצר לעצמו תפיסת עולם מסודרת, מקבל כלים מעשיים ואף מגבש מאפיינים שלאחר מכן הופכים להיות מזוהים איתו. בכל מקרה, השלבים המוקדמים בקריירה תמיד צריכים להיות מוקדשים ללימודי בימוי.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לשלב מסלולים שונים של לימודי בימוי בתוך החיים האישיים של גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. אם בעבר גברים ונשים היו צריכים לשלב את הלימודים בתוך מסלולים אחרים של קולנוע, תסריטאות, עריכה וכן הלאה, הרי שכיום יש מסלולים ייעודיים שמוקדשים אך ורק לנושא של בימוי. בזכות המסלולים האלה, קל יותר להתמודד עם הנושא של הבימוי ולהפיק מתוכו ערך מוסף.

למה לבחור במסלול של לימודי בימוי?

השאלה המתבקשת היא למה בכלל לבחור במסלול של לימודי בימוי, במקום במסלול כללי של לימודי קולנוע. אז קודם כל, לא כל מי שמתעניין בבימוי רוצה גם לדעת איך עורכים תסריטים, כיצד מצלמים סרטים או באיזה אופן מפיקים. נכון שכדאי שלבמאי יהיה את הידע הזה על מנת שהציפיות שלו יהיו ריאליות, אבל זה בדרך כלל מידע שצוברים תוך כדי ניסיון.

חוץ מזה, כדאי לבחור במסלול של לימודי בימוי אם רוצים לקצר את משך הזמן המושקע בהכשרה. מטבע הדברים, מסלול שבו לומדים רק איך להיות במאים יהיה קצר יותר בהשוואה למסלול של לימודי קולנוע כלליים. אז אם מלכתחילה מתעניינים בבימוי, המסלול הזה הוא פתרון אידיאלי לטווח גילאים רחב.

This entry was posted in לימודים. Bookmark the permalink.