החשיבות של מעלונים

 

יכול להיות שלא שמעתם על מעלונים עד כה למרות שכבר יצא לכם לראות אותם. המעלונים יכולים להיות שונים מאוד זה מזה גם בעיצוב, בכוח וכמובן גם בעמידות לאורך זמן. המאמר הזה יסביר לכם כמה פרטים חשובים על מעלונים באופן כללי כדי שתדעו עד כמה הם משמעותיים לחייהם של רבים.

מהם מעלונים וכיצד הם בנויים?

החשיבות של מעלונים היא רבה שכן מעלונים הם מתקנים שאמורים לשאת אדם למקום אחר בלי שהוא צריך להפעיל כוח פיזי. מעלונים יכולים להעלות נכים ובעלי מוגבלויות לתוך הרכב והם יכולים גם לשאת אותם מהקצה של גרם מדרגות אל הקצה השני שלו. אם מדברים על מעלוני מדרגות מדובר על מסילה שמורכבת על הקיר ועליה יש כסא. הכסא מספיק לאדם אחד ואמנם זה חיסרון כי מעליות יכולות להעלות בבת אחת כמה אנשים אך לשימוש במקומות מסוימים זה בהחלט מספק. מעלונים יכולים להיות קלים מאוד לשימוש והם יכולים לפעול בצורה שקטנה מאוד בעלויות נוחות מאוד.

כיצד משתמשים במעלוני מדרגות?

מעלונים שמותקנים לצד גרם מדרגות למעשה מהווים מן פס שינוע לאותם נכים שמשתמשים בהם. לא רק נכים יכולים להיעזר בהם אלא גם נשים בהיריון או בני הגיל השלישי שקשה להם מאוד לעלות במדרגות. השימוש יכול להתבצע באופן עצמאי לחלוטין, המשתמש צריך לשבת על הכיסא, להיחגר ואז להפעיל את המעלון בכפתור אחד פשוט.

אלו עוד סוגי מעלונים קיימים בשוק?

מלבד מעלונים מדרגות יש גם את מעלוני הרכבים שאלו כמובן יהיו נפוצים יותר בגלל שהנכה לא יוכל להשתמש ברכב בלעדיו. כיום יש מעלונים כאלו כמעט לכל חברת הסעות. כמו כן יש מעלונים אנכיים שהם למעשה מן רמפה שדומה למעלית, היא נועדה להרים את הנכה מפלסים נמוכים יחסית כשאין יכולת להתקין מעלון מדרגות או ששימוש זה לא יהיה נוח.

This entry was posted in הנגשה. Bookmark the permalink.