היכן עושים שנת שירות וכיצד מתקבלים?

ישראלים רבים מעוניינים לתרום למדינה, לא רק באמצעות גיוס לצהל, אשר הוא כמובן חובה מובנית מאליה, אלא בדרכים נוספות כתוספת לגיוס לצהל. עבור אנשים אלו יש את הפתרון המוצלח של שנת שירות. בואו ונבדוק על מה מדובר בעצם?

שנת שירות היא מסגרת התנדבותית אשר מיועדת עבור כל אותם צעירים אשר נמצאים לפני הגיוס לצה"ל. מדובר על התנדבות באחת המסגרות הקהילתיות בארץ. המסגרות בהן ניתן לעבור שנת שירות הן פנימיות, בתי ספר שדה, תנועות נוער, בתי ספר וגם קיבוצים או שכונות מצוקה. שנת שירות אינה מהווה תחליף לגיוס לצה"ל  ואינה יכולה לבוא במקומו או להביא לקיצור שלו, אך במידה ומעוניינים בכך, ניתן להתנדב במהלך שנת שירות גם בארגונים שונים וגם בתנועות התיישבות.

שנת שירות בחו"ל

היום ניתן לעשות שנת שירות בחו"ל בשתי מסגרות. הראשונה היא בת עמי והשנייה היא  הסוכנות היהודית. פרויקט בת עמי נערך בשיתוף עם בני עקיבה העולמית והיא מיועדת לבנות אשר סיימו שנת שירות לאומי במסגרת אחד מבתי הספר או תנועות הנוער. מטרת השליחות הזאת היא לחזק את הזיקה היהודית ואת הזיקה הציונית בקרב ילדים של יהודי תפוצות. מדובר על מסגרת של ציונות דתית והיא מתאימה לבעלות כושר מנהיגות וחדורות תודעת שירות.

שנת שירות בקיבוץ

שנת שירות בקיבוץ נערכת במסגרת התנועה הקיבוצית. במסגרת זאת ההתנדבות מועברת בפנימיות הקיבוציות או בפנימיות שיקומיות וטיפוליות. בנוסף, שנת שירות בקיבוצים יכולה להיעשות במסגרת כפרי נוער, גופים ירוקים ותוך כדי עבודה עם קהילות של בעלי צרכים מיוחדים. מטרתה של שנת שירות זאת היא יצירת מעורבות חברתית וקהילתית.

שנת שירות במסגרת הסוכנות היהודית

במסגרת שנת שירות של הסוכנות היהודית, מדי שנה יוצאים 35 מתנדבים לתקופת התנדבות באחת המדינות של צפון אמריקה. מטרת ההתנדבות הזאת היא להפגיש בין בני נוער ישראלי ובני נוער יהודים המתגוררים בתפוצות על מנת ליצור חיזוק הקשר עם ישראל. על מנת להתקבל לפרויקט זה, על המועמד לעמוד בכל הדרישות ההכרחיות שנקבעות על ידי הסוכנות היהודית.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.