הכל על לימודי תסריטאות

לימודי תסריטאות מיועדים לגברים ונשים עם כישרון כתיבה שרוצים לדעת איך הופכים רעיון לסיפור מוצלח. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל מי שיודע לכתוב גם יודע לספר סיפור וכאן בדיוק נכנסים לתמונה לימודי תסריטאות. מעבר לכך, אפשר לבחור האם להתמחות בכתיבת תסריטים לטלוויזיה, לקולנוע או לתיאטרון. לכל מדיום יש משמעות שונה מבחינת התסריט ורק מי שלומד את התחום מהבסיס מצליח להבין זאת.

מבחינת תנאי קבלה, ברוב מוסדות הלימוד לא דורשים ניסיון קודם על מנת ללמוד תסריטאות. לחילופין, יש מקומות שבהם לימודי תסריטאות למתקדמים מותנים בהגשת תסריט, הופעה בפני ועדת קבלה וראיון אישי. מטרת וועדת הקבלה והריאיון היא לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד לקורס ולוודא שהוא אכן מחזיק בידע ובניסיון הנדרשים.

מה עושים אחרי לימודי תסריטאות?

במהלך הלימודים עצמם נחשפים הסטודנטים לכל הכלים שבהם צריך לשלוט על מנת לכתוב תסריט. הלימודים משלבים בין הוראה פרונטאלית והרצאה בכיתות לבין סדנאות מעשיות, וחלק גדול מהם מוקדש לפיתוח היצירתיות, המחשבה והרעיונות. כמו כן, שיעורים שלמים של לימודי תסריטאות כוללים צפייה בסרטים והעברת ביקורת. המשוב ושיתוף הפעולה עם המרצים הם חלק חשוב בלימודים ותנאי להכשרה מוצלחת.

לאחר לימודי תסריטאות ניתן לבחור האם להשתלב בענף או לכתוב תסריטים באופן עצמאי. בפועל, רוב האנשים שמסיימים את הלימודים מעדיפים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בתחומי תקשורת מקבילים. כך הם יכולים להכיר טוב יותר את שוק העבודה ורק לאחר מכן להתנסות בכתיבת תסריטים לסרטים, מחזות וסדרות.

לסיכום, לימודי תסריטאות מתאימים לקהל יעד מגוון וכאן טמון היתרון שלהם. הם נוגעים בנושאי לימוד שונים ולרוב לא דורשים עמידה בתנאי קבלה, אך אפשרויות הקריירה אחריהם רבות ומאתגרות.

This entry was posted in לימודים. Bookmark the permalink.