הלוואה בערבות מדינה

הלוואה בערבות מדינה היא אחת ההלוואות הכי טובות שיש ואולי אף הטובה ביותר. בהלוואה מסוג זה, המדינה היא זו שערבה על הסכום כך שאם במועד האחרון לפירעון ההלוואה הלווה לא יצליח להחזיר אותה, המדינה היא זו שתתערב. זה הזמן להבין מה בכלל יוצא לכל אחד מהצדדים בהלוואה זו.

הלוואה שמתאימה לעסקים קטנים

הלוואה בערבות מדינה לא רק יכולה לעזור לעסק קטן, היא גם יכולה להציל אותו. אמנם הלוואה בערבות מדינה לא יכולה להינתן לעסק שאין לו חובות אך היא כן יכולה להינתן לעסק שרוצה להתקדם ולשפץ את העסק, אולי לקנות עוד סחורה או לפתוח סניף חדש, ואין לו ערבונות מתאימים. יכול להיות שהוא מרוויח לא מעט בזמן שהוא פועל ואולי יש לו תכנית עסקית מנצחת אך בכל זאת ההלוואה לא תינתן ללא ערבות. זה בדיוק מה שהלוואה בערבות מדינה באה לפתור.

הבנקים מרוויחים ללא סיכונים

גם לבנקים יוצא רווח לא קטן מהלוואה בערבות מדינה כאשר הלוואות הן ההכנסה מספר אחת של הבנקים. כל הלוואה מכניסה לבנק כסף כמעט יש מאין, כאשר הלוואות אלו נחשבות להכי בטוחות שיש. הלוואות בערבות מדינה נחשבות להלוואות המועדפות על הבנקים שיודעים שהמדינה תחזיר את הכסף בכל מצב שיהיה אלא אם כן היא תפשוט את הרגל וזה לא צפוי לקרות לישראל.

המדינה מעודדת את צמיחת המשק

אז אמרנו מה יוצא לבנקים מהלוואות בערבות מדינה וברור לכולם מה יוצא לבעלי העסקים, אבל מה יוצא מהלוואות אלו למדינה עצמה? האם המדינה רוצה שלאזרחים שלה יהיה טוב ושהם יקבלו הלוואות כאשר הם פותחים עסק קטן? גם, אך בעיקר בגלל שזה תורם למדינה בעקיף כאשר המשק ממשיך לפרוח ויש עוד מקומות עבודה לישראלים.

 

This entry was posted in הלוואות. Bookmark the permalink.