הסכם שותפות – מהו הסכם שותפות ואילו סעיפים מומלץ לכלול בתוכו?

הסכם שותפות, הינו הסכם אשר נחתם בעת הקמת עסק חדש בוא שותפים שניים או יותר בעלים-מייסדים. ההסכם, עשוי להיכתב באופן עצמאי על ידי השותפים בחברה או על ידי עורך דין העוסק בתחום. ברוב המקרים, מומלץ בהחלט להסתייע בעורך דין בסיטואציה כזו.

קבלת החלטה על פתיחת עסק חדש, היא דבר המלווה בהרבה אופטימיות, התרגשות, שמחה וציפיות גבוהות. אמנם, הרבה מן העסקים אכן חווים הצלחות וזוכים לרווחים כלכליים יפים, אך ישנם גם לא מעט אשר מגלים כי הציפיות היו גבוהות, או לא מבוססות, ונוחלים כשלון.

כאשר העסקים משגשגים, ישנם פחות חילוקי דעות. השותפים בעסק מרוצים, מרוויחים ונהנים בסך הכל מהחוויה. כאשר ישנם קשיים בעסק, העסק לא מתרומם או חלילה מפסיד כספים, מתחילות הבעיות.

הסכם שותפות עשוי להסדיר את כל מה שנוגע לשותפות בעסק בכל תסריט אפשרי. אחד מן התסריטים הללו, הוא במצב של הפסדים או בתסריט הקיצוני יותר – קבלת החלטה על סגירת העסק.

הסכמים המנוסחים היטב ולוקחים בחשבון את כל הסעיפים הרלוונטיים לשותפות, עשויים למנוע עוגמת נפש בעתיד, ולסייע לשותפים להתמודד בהצלחה עם כל מיני תסריטים אפשריים במסגרת של עסק, וכן, להסדיר את ההיפרדות במידת הצורך.

זאת ועוד, הסכם שותפות איכותי יגן על השותפים מבחינה משפטית מכל מיני תסריטים אופציונליים.

מכל זאת נגזר, כי על אף ההתרוממות הרוח המלווה לפתיחת עסק, יש לשים את אי הנעימות בצד ולנסח הסכם שותפות המתייחס לכל התסריטים, כולל לתסריט של סכסכוך עסקי והיפרדות.

הסכם שותפות מוצלח יתייחס לסעיפים הבאים: חלוקת הזכויות והחובות של כל אחד מהשותפים בעסק, תגמול השותפים, תחומי אחריות, אופן קבלת החלטות, ניהול העסק, יישוב סכסוכים ואופן ההיפרדות.

 

This entry was posted in עסקים. Bookmark the permalink.