הסרת עין הרע

כל מה שצריך לדעת על התהליך

אנשים המעוניינים להתגונן מפני עין הרע צריכים קודם כל להבין במה מדובר. עין הרע הוא מושג מיסטי המלווה את היהדות לדורותיה. המושג מייחס השפעה של רגשות הזולת על אנשים אחרים ומתמקד בעיקר ברגשות קנאה. כתוצאה מרגשות מן הסוג הזה, אדם עלול להתמודד עם מגוון רחב של אסונות, סכנות ומחלות. כל אדם חשוף לעין הרע ולפי האמונה העממית אין הבדל בין ילדים ומבוגרים. יחד עם זאת, יש קהלים הנמצאים בקבוצת סיכון גדולה יותר. קהל יעד זה כולל לדוגמא אנשים יפים, עשירים, מצליחים או מצטיינים בתחומם.

השאלה העיקרית היא כיצד מבצעים הסרת עין הרע ועם מי כדאי להתייעץ. אמצעים להגנה מפני עין הרע עשויים להיות אפקטיביים לתקופה קצרה בלבד. אמצעים אלו לא תמיד עולים בקנה אחד עם השאיפה של אנשים לבצע הסרת עין הרע לאורך זמן. האמצעים הנפוצים להגנה מפני עין הרע הם קמעות, טקסים פולחניים ותפילות. אמצעים נוספים אחראיים על הגנה על הבית ויש גם אמצעים שתפקידם להגן על העסק.


האם כדאי לבצע זאת?

אדם המרגיש שינוי בגורל ובמזל יכול לפנות לביצוע הסרת עין הרע. אין מה להפסיד כאשר מבצעים פעולה מן הסוג הזה, בעיקר כאשר מדובר על נסיבות המחייבות זאת. אפשר להתגונן מפני עין הרע בכל גיל ולנצל את ההזדמנות על מנת לשמור על הבית, המשפחה והעסק. הסרת עין הרע מספקת יתרונות רבים והיא חשובה לאורך זמן.

בתרבויות שונות וגם ביהדות מקובל להתגונן מפני עין הרע. מי שרגיל להשתמש באמצעי הגנה מסוימים יכול לשלב אותם עם אמצעים חדשים. המטרה היא בסופו של דבר זהה: לשפר את איכות החיים ולמנוע סיכונים.

This entry was posted in מיסטיקה. Bookmark the permalink.