הערכות לשעת חירום

הערכות לשעת חרום

כידוע, גם המצב ה'רגוע', השלו והממושך ביותר במדינת ישראל, יכול להיות מופר באופן מהותי ואפילו קיצוני ביותר "הודות" לסיטואציה כזו או אחרת מבחינה מדינית או צבאית. במילים אחרות, הערכות לשעת חירום, הן ברמה המנטלית והפסיכולוגית והן ברמת סביבת החיים הטבעית, חייבת להיות חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו במדינת ישראל – וזאת באופן שאחת לכמה זמן פעולות הערכות לשעת חרום מתבקשות, חיוניות ורלוונטיות אכן נעשות .

כל מה שצריך לדעת על הערכות לשעת חירום ועוד !

ברמה המילולית, הערכות לשעת חרום משמעה פעולות הערכות מקדימות אשר המטרה שלהן הינה אחת: 'הבטחה' של הגנה וביטחון בעת מצבי חירום, מתחום הביטחון והטבע כאחד. לעומת זאת, ברמה המעשית, כאשר אומרים הערכות לשעת חירום, הכוונה הינה למכלול של פעולות מעשיות מקדימות כמו הכנת ציוד חיוני ומתבקש בשעת חרום, הכנה מראש של מרחבים מוגנים, הכנה מנטאלית ופסיכולוגית של בני המשפחה, הסביבה הקרובה ועוד .

הכנת הבית והמרחב המוגן – חיונית וקריטית מאין כמוה

היום, כל בית ובניין בישראל מכילים בתוכם חדר ממ"ד או מקלט אשר מהווים מרחב מוגן בעבור שעת חירום כזו או אחרת. יחד עם זאת, הימצאותם כלל אינה מספיקה, ויש להכין אותם מראש בעבור שעת החירום. מבחינת פעולות הערכות לשעת חירום, יש לאמוד את המרחב המוגן מבחינת יכולת האכלוס שלו; יש לקבע את כל התכולה הניידת שלו; להתקין בו שלל אמצעי תקשורת חיוניים; יש לאטום את כל הפתחים שלו ועוד .

יש להכין מראש ערכת ציוד אשר כוללת מים, מזון ועוד !

הכנה של ערכת ציוד ייעודית ואשר מיועדת למטרות הישרדות הינה 'עמוד השדרה' של כל תהליך הערכות לשעת חירום. בפועל, ערכת ציוד זו חייבת להכיל בתוכה בקבוקי מים לשתייה סגורים, מוצרי מזון באריזות סגורות או בקופסאות שימורים, תיק עזרה ראשונה ייעודי, טלוויזיה ורדיו אשר פועלים באמצעות סוללות ועוד. בנוסף, תהליך הערכות לשעת חירום כולל גם פעולות אשר מיועדות לבעלי צרכים מיוחדים, טיפול ממוקד בתשתיות במקרה של פגיעה בהן ועוד .

This entry was posted in עסקים. Bookmark the permalink.