השקעות נדל"ן בחו"ל

מה חשוב לדעת על השקעות נדל"ן בחו"ל?

עבור ישראלים רבים, הרעיון של השקעות נדל"ן בחו"ל נשמע קורץ באופן מיוחד ולא בכדי, יש לומר. האפשרות להיכנס להשקעות במדינה זרה, לגרוף מטבע זר, ולהגדיל באופן מהותי את ההון העצמי – כל אלה יכולים להיות נהדרים לכל הדעות וללא כל עוררין. יחד עם זאת, יש לזכור כי בסופו של דבר בכל זאת מדובר כאן בעצם על שווקים אשר זרים עבור רוב הישראלים, ולא פעם מדובר על תרבות אחרת לחלוטין – הן ברמה הכלכלית והן ברמה הנורמטיבית. אז מה חשוב לזכור על השקעות נדל"ן בחו"ל ממש רגע לפני שמתחילים להיכנס לתחום המרתק והמורכב הזה?

דברים שכדאי לבחון

ראשית, כאשר אתם מעוניינים לבצע השקעות נדל"ן בחו"ל כדאי לבחון לעומק את נושא המיסוי. כידוע, גם בחו"ל עליכם לשלם מס עבור רכישות הנדל"ן שלכם. עם זאת, חשוב לזכור כי הוראות המיסוי משתנות בין מדינה למדינה. יש מדינות שבהן המיסוי הוא נמוך במיוחד ואף אפסי – ואפשר שאתם בהחלט תעדיפו להשקיע בהן בנדל"ן, שכן תוכלו לגרוף מהן הון רב.

עם זאת, המיסוי תלוי לא רק במדינה הזרה. כידוע לכם, כל עוד הנכם תושבי ואזרחי ישראל, עליכם לשלם גם מס הכנסה בתוך הארץ עבור השקעות נדל"ן בחו"ל. המס שאתם משלמים הוא על הרווח השולי שאתם גוזרים, כאשר אפשר לבחור בין המסלול של מס ישיר גבוה של 50% (אך אתם מקבלים פטור מהכנסות שונות כמו כפל מס בחו"ל, דמי השכירות שאתם מקבלים וכו'), או מסלול של מס עקיף גבוה של 15%, שעליו אי אפשר להוסיף פטורים מסוימים.

לבחון היטב את השוק

כאשר אתם רוצים לבצע השקעות נדל"ן בחו"ל, יש לבחון לעומק את המצב של השוק המקומי שבו אתם מתכוונים להשקיע. האדם המדינה שאליה אתם מכוונים את ההשקעה נמצאת כיום במצב של צמיחה או מיתון? האם המטבע המקומי שם מתחזק או נחלש? האם יש גל צפוי של השקעות נוספות במדינה? כך תוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות.

This entry was posted in המגזר העסקי, נדל"ן, עסקים. Bookmark the permalink.