חוק עידוד השכרת דירות בישראל

על מי חל חוק עידוד השכרת דירות?

חוק עידוד השכרת דירות חל על כל בניין שלפחות חצי מהשטח שלו מיועד להשכרה. מלבד בדיקת שטח הבניין שמיועד להשכרה כדי לבחון את הטבות המס שמגיעות לו על פי החוק, בודקים באיזו תקופת השכרה מדובר. נכון להיום, החוק קובע למשל שאפשר יהיה לקבל את הטבות המס רק אם השטח עומד להשכרה במשך 5 שנים מתוך 7 השנים הראשונות. בשביל להגדיר מתי מתחילות או מסתיימות אותן שנים ראשונות, בודקים מתי הסתיימה הבנייה או מתי אושר הבניין כבניין להשכרה.

במילים אחרות, יש סוגיות שונות סביב חוק עידוד השכרת דירות בישראל ולא תמיד הניסוח שלו עולה בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד. אם זוכרים שמדובר על יזמים או קבלנים אשר נאלצים ממילא להתמודד עם הרבה מאוד סוגיות מקבילות, מבינים את החשיבות של התייעצות עם רואי חשבון או יועצי מס.

היכנסו וצפו! הנדלן היקר ביותר בעולם:

היתרון של חוק עידוד השכרת דירות

חוק עידוד השכרת דירות מגלם בתוכו המון יתרונות עבור חברות בנייה, קבלנים או יזמים. כל אחד מהגורמים הללו רואה בחוק הזדמנות להפיק רווח כספי גבוה מהבניין, עוד לפני שהשטח הרלוונטי עומד להשכרה ומגיעות ממנו הכנסות מסוימות. במילים אחרות, חוק עידוד השכרת דירות אמור לייצג את האינטרסים של הגורמים העסקיים השונים – אבל גם תוך כדי שהוא מאפשר את הגדלת היצע הדירות עבור הציבור.

היישום של חוק עידוד השכרת דירות מתאים לאינטרס של המדינה להגדיל את היצע הדירות ולהוריד את יוקר המחיה. אבל בשביל שזה יקרה, הקבלנים וגם היזמים צריכים להבין את משמעות החוק ואת האופן שבו הוא משפיע עליהם. לאחר מכן, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לבצע את ההליך הבירוקרטי במלואו.

This entry was posted in מיסים. Bookmark the permalink.