חישוב מס רכישה

הקלות בתהליך של חישוב מס רכישה

אם הגעתם עד לכאן, סימן שאתם מודעים לכך כי בתהליך של חישוב מס רכישה אתם עלולים למצוא כי עליכם לשלם סכום גבוה למדי כאשר אתם רוכשים נדל"ן כזה או אחר. לא רק זאת – הרי ככל שהנכס שאתם רוכשים יקר יותר – כך אתם תגיעו לתוצאה גבוהה יותר בתהליך של חישוב מס רכישה. עם זאת, חשוב מאד להבין, כי היום יש אפשרויות רבות מאד לקבל פטורים והקלות שונות, במידה שתפתיע גם אתכם.

הנחות עבור עולים חדשים

מדינת ישראל מעוניינת לעודד את העולים לרכוש דירות שיוכלו לשמש עבורם כהשקעות שונות בעתיד. לכן, היא מציעה להם קצת יותר הקלות בתהליך של חישוב מס רכישה. העולים החדשים, אפילו אם יש להם יותר מנכס מגורים אחד, עדיין זכאים לקבל הקלה זו. ההקלה אומרת כי בסכום של נכס שני מעל למיליון ו465 אלף ש"ח על העולה לבצע חישוב מס רכישה כך שהוא ישלם אך ורק 0.5%. במידה וזו דירה ראשונה – הוא לא משלם כלל מס רכישה.

ומה עם ציבור הנכים?

מדינת ישראל גם מתחשבת רבות בנכים שצריכים לבצע חישוב מס רכישה. חשוב להבין כי לא כל הנכים זכאים להנחה שמצוינת בחוק של חישוב מס רכישה, וחשוב מאד לבדוק בפירוט מי מוכר כנכה שמגיעה לו הנחה. עם זאת, במידה ואתם מוכרים בחוק כנכים זכאים להנחה, הרי שהתנאים שלכם בעצם זהים לאלו של העולים החדשים, וכך בתהליך של חישוב מס רכישה תוכלו ליהנות מהנחה ניכרת.

הכל לא נשאר במשפחה

עוד הנחה שכדאי להכיר בתחום של חישוב מס רכישה הוא כאשר בני משפחה שונים רוכשים נכסי נדל"ן שונים. ניקח לדוגמה מצב שבו אדם גר בדירה שהוא רכש, ולאחר מכן הוא מתחתן עם בחורה. אותה בחורה כעת רוצה בנוסף לקנות דירה משלה. למרות שחשבון הבנק שלהם מאוחד, הדבר לא יחשב כאילו הם רוכשים דירה שניה, אלא כל עוד הדבר רשום על שם האישה – אפשר לקבל את ההנחות של קניית דירה ראשונה!

This entry was posted in נדל"ן. Bookmark the permalink.