כך אוספים תרומת מזון

אחת הדרכים לתרום לחברה היא לאסוף מזון. כאשר המזון הוא במצב טוב, תקין ובריא אבל אין בו צורך, כדאי לנסות לאסוף אותו בכמויות כמה שיותר גדולות. אבל מלבד הכמויות וסוג המזון שאותו אוספים, מומלץ גם לדעת איך להעביר אותו לגורמים הנכונים. תודות ליכולת להעביר תרומת מזון לגורמים הנכונים, אפשר לדאוג שבסופו של דבר יהיו כאלה שייהנו ממנו.

השאלה היא איך אוספים את המזון שאמור בסופו של דבר להגיע לתרומה. בשביל לענות על זה, יש צורך להתייעץ עם אנשי מקצוע שמגיעים מהתחום. ברוב המקרים, אנשי המקצוע שמגיעים מהתחום גם מכירים מקרוב את הנושא של תרומות. בזכות היכולת של אותם אנשי מקצוע להביא בחשבון את המאפיינים המיוחדים של תרומת מזון לעומת תרומות אחרות, ניתן בסופו של דבר גם להשפיע לטובה על האוכלוסיות המוחלשות בחברה.

שיטות עבור איסוף תרומת מזון

תרומת מזון יכולה להיאסף על ידי אנשים פרטיים, חברות מקצועיות או ארגוני התנדבות. ברוב המקרים, אנשים פרטיים אוספים תרומות מן הסוג הזה בצורה עצמאית – אך החיסרון הוא שיש מגבלה לכמויות שאיתן הם יכולים להתמודד. לשם השוואה, חברה מקצועית שעוסקת בתחום של איסוף המזון יכולה לעשות את זה כמוסד ללא כוונת רווח – אבל היא צריכה לעמוד בסטנדרטים מסוימים של מחויבות לקהילה.

האופציות שעל הפרק כוללות כאמור גם את האפשרות של יצירת קשר עם ארגוני התנדבות. במסגרת יצירת קשר עם ארגוני התנדבות, בודקים מלכתחילה את היכולת של ארגון לתת מענה על הצרכים של קהל היעד. בשביל לספק את המענה המקיף ביותר, התפקיד של ארגוני ההתנדבות הוא להישאר עם האצבע על הדופק בכל הנוגע להבדלים בין סוגים שונים של תרומת מזון ואיסופם.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.