כך בוחרים הלוואות לעסקים קטנים

הלוואות לעסקים קטנים צריך לבחור בצורה נכונה ועל בסיס פרמטרים כמה שיותר אובייקטיביים. כך למשל כדאי לנטרל כבר מההתחלה בחירת הלוואות על סמך תחושת בטן וגם להימנע מהלוואות שנבחרות בצורה אמוציונאלית. ברוב המקרים, הלוואות כאלה לא יפתרו את הבעיה שאיתה מתמודד העסק הקטן אלא שהן עלולות אפילו להחמיר אותה. במקום זה, מה שעושים זה לבחור הלוואות על בסיס פרמטרים אובייקטיביים שמוכיחים את עצמם בטווח הקצר והארוך.

בטווח הקצר, הלוואות לעסקים קטנים בוחרים על בסיס פרמטרים של ריביות ותנאי החזר. זה השלב שבו משווים בין סוגים שונים של הלוואות לפי העלות האמיתית שלהן: בגלל שכסף תמיד עולה כסף, כדאי לבעלי עסקים לדעת כמה הם משלמים על ההלוואה ומה נדרש מהם כדי להחזיר אותה. רק לאחר מכן, בעלי העסקים גם יכולים להכניס את הסכום של ההלוואה אל התזרים.

הטווח הארוך של בחירת הלוואות לעסקים קטנים

אבל בבחירת הלוואות לעסקים קטנים יש גם היבט של טווח ארוך – כמו למשל האופן שבו ההתחייבות מגבילה את היכולת של העסק לבצע התאמות ושינויים. בהקשר הזה, יש לציין שההבדל בין עסק קטן לבין עסק גדול הוא בגמישות: בעוד חברה גדולה כמעט לא יכולה להשתנות בלי לבזבז כסף ובלי לפגוע בלקוחות שלה, לעסק קטן יש דינאמיות שאותה הוא צריך לנצל על מנת לייצר לעצמו יתרון.

הדרך לנצל את הדינאמיות של העסק הקטן היא לוודא שההלוואה לא פוגעת בגמישות שלו. בגלל זה, כדאי לתת עדיפות להלוואה עם תנאים נוחים של פירעון מוקדם. מלבד התנאים הנוחים של הפירעון המוקדם על רקע כספים שאולי עוד ייכנסו לעסק בעתיד, רצוי גם לבדוק מי עומד מאחוריה ומה הצעתו.

This entry was posted in הלוואות. Bookmark the permalink.