לבצע ניתוק תושבות

כל מה שצריך לדעת על ניתוק תושבות

ניתוק תושבות יכול להתבצע מול מס הכנסה ומול ביטוח לאומי. אם מבצעים ניתוק תושבות מול המוסד לביטוח לאומי, המשמעות היא שמפסיקים לשלם דמי ביטוח לאומי אבל גם מאבדים זכויות רפואיות ובריאותיות כאלה ואחרות. מנגד, מצב של ניתוק תושבות מתאר סיטואציה שבה אדם מבטל את תושבות המס שלו מישראל לאחר הגירה או רילוקיישן.

מה המשמעות של ניתוק תושבות ממס הכנסה?

ניתוק תושבות ממס הכנסה בפועל מבטל את החובה לשלם מס הכנסה או לדווח על ההכנסות מחו"ל. הנחיות אלו נכנסות לתוקף ביום שבו מבצעים ניתוק תושבות, מה שמכונה בעגה המקצועית "יום ניתוק התושבות", אך יש להן השפעה על מהלך החיים של האזרח גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

בין היתר, כדאי למשל להתייעץ עם רואי חשבון ויועצי מס לגבי המשמעות של ניתוק תושבות. לאחר מכן, צריך לבחון כל מקרה לגופו. כך מחליטים באופן מבוסס ומנומק האם בכלל לבצע ניתוק תושבות, מה היתרונות של המהלך ואיך הוא משפיע על שיקולי המיסוי השונים.

היכנסו וצפו! פתרונות מס שיחסכו לכם המון כסף:

איך אדע אם ניתוק תושבות זה משהו שמתאים לי?

בדיקה של כל מקרה לגופו היא חלק בלתי נפרד מהתהליך שבו נערכים לקראת רילוקיישן לחו"ל. במסגרת התהליך הזה, מבינים בדרך כלל שיש משמעות גדולה לאופן שבו ניתוק תושבות ולדרך שבה בוחרים להמשיך להתנהל מול רשויות המדינה. כמו תמיד, לכל מהלך ולכל החלטה עשויים להיות יתרונות וחסרונות שונים.

הדרך לדעת האם ניתוק תושבות זה משהו שמתאים לך מחייבת התייעצות עם בעלי מקצוע. כך לא רק נשארים מעודכנים לגבי התקנות האחרונות על ניתוק תושבות, אלא גם יודעים שיש מי שייקח אחריות על מילוי הטפסים והמשך הטיפול בבקשה.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.