מאפיינים של מעלון מדרגות

המטרה של אביזרי עזר לבתים פרטיים היא לסייע לבעלי מוגבלויות בגילאים שונים ועל רקע בריאותי מגוון. בין היתר, ניתן לזהות את היתרונות של מעלון מדרגות עבור צעירים אחרי תאונת דרכים, אנשים שנולדו עם מוגבלות פיזית וכמובן קשישים, מבוגרים ובני גיל הזהב. כמו כן, המעלונים ואביזרי העזר מסייעים בחלק מהמקרים גם לגברים ונשים אחרי שבץ או אירוע מוחי.

הבעיה היא שלא כל מי שזקוק לאביזרי עזר גם יודע כיצד לבחור אותם. כאן נכנסות לתמונה המלצות רפואיות של אנשי מקצוע ולעיתים יש צורך בהשוואה בין הדגמים על בסיס המפרט הטכני. בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר הוא להציב את הבטיחות האישית בראש סדר העדיפויות. רק כך ניתן לוודא כי המאפיינים של מעלון מדרגות מתאימים לצרכים ולהיעזר בו לשימושים שונים.

מהו מעלון מדרגות?

ההבדל העיקרי בקטגוריה של מעלוני מדרגות הוא בין מעלונים לגרם מדרגות ישר או מעלונים לחדר מדרגות מתעקל. מעלון משטח למשל הוא מעלון מדרגות שאותו אפשר להתאים גם לגרם מדרגות ישר וגם לגרם מדרגות עם סיבובים ועיקולים, אך נדרשת פגישת ייעוץ בבית הלקוח על מנת להתאים עבורו את הפתרון הטוב ביותר.

עוד סוג של מעלון שיכול להתאים גם לגרם מדרגות ישר וגם לגרם מדרגות מתעקל ועם סיבובים או שינויי זווית הוא מעלון כיסא. כאן הדגש הוא על מעלון שמתאים לנשיאת אדם בישיבה על כיסא רגיל ולא בישיבה על כיסא גלגלים. מטבע הדברים, מעלון מדרגות כזה לא יתאים למי שלא יכול להתנייד ללא כיסא גלגלים ולכן הוא גם פחות שכיח.

רבים מתבלבלים בין מעלון מדרגות לבין זחליל. למרות מאפיינים שמשותפים לשניהם, הזחליל הוא מעלון נייד ומתקפל שמתאים לגרמי מדרגות קטנים.

This entry was posted in הנגשה. Bookmark the permalink.