מאפיינים של עסק משפחתי

היכרות עם המאפיינים של עסק משפחתי יכולה להיות חשובה עבור כמה גורמים. קודם כל, חשוב לבעלי עסקים מן הסוג הזה להבין מה בעצם מאפיינים אותם לעומת אחרים. ככל שלבעלי עסקים משפחתיים יש יותר היכרות עם מאפייני הפעילות שלהם או מערכת היחסים עם העובדים והקולגות, כך עולה הסיכוי שהם גם יצליחו לייצר יתרון מול המתחרים. אז מבחינת בעלי העסקים עצמם, היכרות עם המאפיינים של עסק משפחתי לעומת עסק רגיל היא הכרח ולא פריבילגיה.

שנית, ההיכרות עם המאפיינים השונים של עסק משפחתי יכולה לסייע למי שרוצה להשקיע בו – או לחילופין למי שמגויס כדי להציע לו עזרה. בסקטור של המשקיעים, ניתן לראות למשל יזמים שונים שרוצים לתת עדיפות להשקעה בעסק משפחתי בגלל שהוא נתפס כאינטימי, רווחי ובעל פוטנציאל תשואה גבוה. מנגד, עורכי דין ורואי חשבון חייבים להביא בחשבון את המאפיינים של עסק כזה אם הם רוצים ששירותי הייעוץ שלהם יהיו רלוונטיים.

הבדלים בין סוגים שונים של עסקים

עסק משפחתי אכן מתאפיין בכך שהאווירה בו אינטימית יותר בהשוואה לעסק רגיל. זה כמובן לא אומר שמדובר על עסק קטן, כי המצב בפועל הוא שיש עסקים גדולים וחובקי עולם שמבוססים גם הם על תא משפחתי אחד בלבד, אבל זה כן משפיע על ההתנהלות היום יומית. במילים אחרות, עצם העובדה שמדובר על עסק משפחתי הופכת את כל ההתנהלות בין הגורמים השונים להרבה יותר פרטית, אינטימית ורגישה.

כמו כן, ההבדל בין עסק משפחתי לבין עסק רגיל יכול לבוא לידי ביטוי בחלוקת הרווחים. כאן אמנם כבר מדובר על היבט פרקטי שחייב להיות מגובה בחוזה משפטי, אבל בהרבה עסקים משפחתיים יש אמון שמשפיע על חלוקת הרווחים.

This entry was posted in עורכי דין. Bookmark the permalink.