מגשר מוסמך – מה תפקידו

אם נקלעתם לסכסוך ארוך וסבוך שאתם מתקשים לפתור, ואינכם רוצים לפנות לערכאות משפטיות, אלא לפתור אותו בצורה של הידברות והסכמה משותפת, פנייה למגשר מוסמך היא פתרון מעולה עבורכם. מגשר מוסמך בעצם אחראי על הליך של גישור, במסגרתו נוצרת הידברות בין שני הצדדים, אשר מעלים את הבעיות והרצונות אחד של השני, בסביבה אינטימית, ללא נוכחות של גורמים משפטיים. המגשר מסייע לשני הצדדים להגיע לעמק שווה, ולמצוא פתרון שיהיה מוסכם על שניהם, ובכך מסייע לצדדים להותיר את הסכסוך מאחוריהם, פעמים רבות ללא רגשות טינה. המגשר צריך להיות גורם אובייקטיבי שאין לו קשר לסכסוך, ולהיות בעל רגישות גבוהה ויצירתיות שיאפשרו לו לגרום לשני הצדדים לתקשר ולהגיע בסופו של דבר להסכמה משותפת.

מגשר מוסמך – מהו הליך הגישור?

ראשית, יש לקחת בחשבון ולהפנים שהפנייה להליך של גישור מצביעה על-כך שהצדדים מעוניינים לפתור את הסכסוך בדרך נעימה של פשרה והליכה אחד לקראת השני. זוהי פעולה המביעה רצון אמיתי להגיע לפתרון, ומניחה את הקרקע להליך הגישור. במהלך הגישור שני הצדדים מדברים אחד עם השני ומעלים את הצרכים ואת הרצונות שלהם. תפקיד המגשר הוא למצוא מכנה משותף בין הצדדים, ליצור אווירה של פשרה ושל רוגע, ולגרום לשני צדדים להחליט על פתרון ששניהם מעוניינים בו. לשם-כך, נדרש המגשר להבין כי הוא אינו הדומיננטי בהליך זה, אלא רק המתווך בין שני הצדדים בסכסוך, והם אלו שמהווים את החלק המרכזי בגישור.

אילו תכונות דרושות למגשר מוסמך?

מעבר ליכולות אנושיות גבוהות מאוד ויכולת פתרון בעיות מצוינת, נדרש מגשר מוסמך גם להיות אדם אמין וישר, שכן רק כך הוא יוכל להביא את הצדדים לפתרון הנכון עבורם, ולגרום להם להרגיש ביטחון בו ובהליך. אם נבחר מגשר שניחן בתכונות הללו, יגברו משמעותית הסיכויים שהליך הגישור ינחל הצלחה ונגיע לפתרון הרצוי.

מגשר מוסמך

This entry was posted in גירושין. Bookmark the permalink.