מהו תמהיל משכנתא וכיצד הוא ישפיע עליכם

כל מי שעומד בפני נטילת משכנתא כדאי שיידע מול מה הוא עומד ומה המשמעויות של ההלוואה שהוא עומד לקחת. המשכנתא היא הלוואה לכל דבר, הלוואה אשר בתמורה לה מקבל המלווה הבטחה שהנכס יהיה ממושכן על שמו. משמעות הדבר היא שבעל הנכס לא יוכל למכור אותו בלי להחזיר את ההלוואה ולכן הגוף המלווה יכול להרגיש בטוח להוציא את הכספים (שהרי יש נכס שמבטיח את ההחזרה של התשלומים ואם אלו לא יבוצעו הוא יימכר ויכסה את ההוצאות השונות). אם אתם עומדים ליטול משכנתא עליכם לחשוב על גורמים שונים בהם סכום הכסף הדרוש לכם, יכולות ההחזר שלכם ועליכם לנהל תמהיל משכנתא כדאי עבורכם.

מהו התמהיל

תמהיל משכנתא הוא המסלולים השונים שלה. כלומר, לבנקים ולנותני המשכנתאות ישנם מסלולים שונים של הלוואה וכל אחד יכול לבחור איזה מסלול הוא הטוב ביותר עבורו. שלא כמו בעבר (לפני כעשור ויותר) בו היו אנשים נוטלים את המשכנתא שהוצעה להם במסלול אחד ורק בוחנים את הריביות, היום יכול כל אחד לבנות לעצמו תמהיל ולשלב בין מסלולים שונים בהתאם לצורך שלו ולהצעות שמגישים לו.

מי יכול לעזור לכם ליצור תמהיל שמתאים לכם

ישנם שני גורמים שיכולים לעזור לכם ליצור תמהיל משכנתא שמתאים לכם:

  • הבנק – הבנקים השונים יכולים לבנות עבורכם תמהיל בהתחשב במה שנראה להם כדאי כשהם שומרים גם על רווחיות הבנק.
  • יועץ פרטי – יועץ משכנתאות פרטי יכול לבנות עבורכם תמהיל משכנתא והוא ישמור על האינטרסים שלכם בלבד. היועץ יתחשב בכל הבקשות שלכם, במה שתספרו לו על אופי חייכם ולאחר שיבנה תמהיל ייצא למשא ומתן מול הגורמים השונים שיכולים להעניק לכם את ההלוואה.
This entry was posted in הלוואות. Bookmark the permalink.