מהי פסילה מנהלית?

על כל עבירה תנועה אנחנו יודעים מה הנזק שיכול להיגרם לנו ומה גודל הקנס שאנחנו עלולים לספוג. ישנם קנסות כספיים בלבד לחלק מהעבירות כאשר לחלק מהן אנחנו יכולים אפילו לספוג פסילות ועונשי מאסר בעיקר כאשר היו נפגעים. פסילה מנהלית היא אחד מהעונשים החמורים ביותר שאפשר לקבל ומשמעותה קרקוע של הרכב והחרקה של הנהג לאלתר מהכביש. מצב כזה יכול לקרות באחת  מהעבירות החמורות ביותר שניתן לבצע כאשר מטרת המתכונת הזו היא למנוע מאותו נהג את האפשרות לנהוג עד שיגיע לשופט. מצב זה קורה בגלל שהגעה בפי שופט יכלה לארוך זמן רב ולהימשך אפילו חודשים ארוכים.

מתי ניתן להחליט על פסיה מנהלית וכיצד?

פסילה מנהלית מגיעה אחרי עבירה חמורה ביותר שיכולה לסכן חיים בלי צל של ספק. מדובר על עבירות שהוגדרו מראש ולאף שוטר אין זכות לפסוק על החלטה כזו על דעת עצמו. בין העבירות שניתן למצוא שיכולות להיגמר בפסילה מנהלית הם מעבר באור אדו, סיכון הולך רגל, נהיגה בהשפעת סמים ואלכוהול, אי ציות לתמרור זכות קדימה, נהג חדש שנוסע ללא ליווי או מסיע יותר משני נוסעים, הסעה נוסעים יותר ממה שמותר בחוק, עקיפה בדרך מסוכנת או רכב לא תקין ועוד. לא כל שוטר רשאי לפסוק פסילה מנהלית ורק קצין משטרה רשאי להחליט זאת. האצלת הסמכויות הזו הכרחית כיוון שאין הרבה שופטים ודאי לא בטווח הקצר.

האם אפשר לבטל פסילה מנהלית?

ישנן עבירות תנועה שמתחילות בפסילה מנהלית ונמרות בהרבה יותר מזה: מאסר לכמה שנים, פסילת הרישיון לחלוטין ועוד. מצד שני ניתן לראות פסילות מנהליות שנגמרו בזכאות מוחלטת של אותו נהג. יש שני צדדים לטבע וכדי לבטל פסילה מנהלית יש צורך בעורך דין בקיא מאוד בכל תחום התעבורה וכמובן מקרה מתאים שמצדיק את התהליך.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.