מה יש בתוך תיק מפעל?

תיק מפעל מכיל את כל סדר הפעולות שיש לבצע כתגובה ראשונית לאירוע חירום. בגלל שיש סוגים שונים של אירועי חירום, תיק מפעל מכיל הרבה יותר מידע מכפי שנהוג לחשוב ויש משמעות אדירה לאופן שבו מנסחים וכותבים אותו. ככל שהניסוח של תיק המפעל יהיה מדויק יותר, כך יעלה הסיכוי להשתמש בו על מנת להכין את העובדים, את הלקוחות ואת הספקים למקרים של אירועי חירום בסוגים שונים של מפעלים.
למידע נוסף על תיק מפעל לחץ כאן.

תיק מפעל מכינים לפי סעיף ספציפי של תקנות רישוי עסקים ומפעלים מסוכנים. המשמעות בפועל היא שיש עסקים ומפעלים שאותם אי אפשר להקים בלי תיק מפעל, מה שמעלה את הצורך ביועצי בטיחות ומיגון שמוסמכים לכך. בין היתר, אותם אנשי מקצוע יכולים לסייע לבעלי מפעלים לנסח את התיק שמתאים להם ולנצל את היתרונות שלו גם במצבי שגרה.

כך מנסחים תיק מפעל

תיק מפעל צריך לנסח לפי דרישות החוק ובהתאם לסוג הפעילות המתקיימת. ככל שהפעילות של המפעל תהיה מוגדרת כמסוכנת יותר, כך יופיעו יותר נהלים שונים ואחרים בתוך תיק מפעל. במקביל, צריך לקחת בחשבון את הניסיון הקודם של מפעלים מסוימים ואת הדרך שבה ניסוח התיק יכול להשפיע על סיכויי ההתמודדות שלהם עם אירועי חירום.

מבחינה טכנית, תיק מפעל מכיל את כל המידע על המקום ואת התיאור שלו לצד הפרטים על החומרים המסוכנים, האופן שבו מסמנים אותם והדרך שבה צריך לטפל בהם. כמו כן, בתוך התיק אמור להופיע פירוט של תקלות והגדרה של תקריות שעלולות לקרות בתפעול של המקום. אם מתארים בצורה נכונה את התרחישים השונים, אפשר להפוך את הנושא של תיק מפעל לכלי שבו כל אחד מהעובדים יכול להשתמש בשעת חירום.

This entry was posted in בטחון ואבטחה. Bookmark the permalink.