ממיר קטליטי


ממיר קטליטי – למה הוא משמש וכיצד הוא פועל

אחת הבעיות הגדולות כיום בתחום השמירה על הסביבה היא פליטת הגזים הנוצרים בעת שריפת דלקים. הגז ההרסני והמסוכן ביותר הוא גז פחמן דו חמצני שנוצר בעת שריפת הדלק ברכבים, בתחנות כוח, במפעלים ובכל מנוע שריפה פנימי אחר. על מנת לצמצם את זיהום האוויר על ידי גז זה פותחו ממירים קטליטים שתפקידם הוא להיפטר משאריות גז זה הנפלטים ממנועי שריפה פנימי.


תפקיד ממיר קטליטי ברכבים

ברכבים מותקנים כיום ממירים קטליטים המשמשים רכבים בעלי נפחי מנוע שונים. ממיר קטליטי מותקן במשולב עם מערכת פליטת הגזים של הרכב ותפקידו הוא למנוע את פליטת הפחמן הדו חמצני לאוויר. ממיר קטליטי דומה בצורתו לדוד עגול שבתוכו יש מתקן קרמי בצורת חלת דבש הקולט את הגזים. בעת פעולתו מתחמם המתקן לטמפרטורות גבוהות במיוחד ואלה גורמים לריאקציה כימית ששורפת את שאריות הגז הנפלט מן המנוע.

רכבים שבהם מותקן ממיר קטליטי מזהמים את הסביבה פי עשר פחות מרכבים שבהם לא מותקן הממיר.


ממיר קטליטי תקני

כאשר אתם מבקשים לרכוש ממיר קטליטי יש לוודא כי הוא עומד בתקנים הדרושים. הממירים הקטליטים הנושאים את תו התקן של מדינת קליפורניה שבארצות הברית הם הממירים הטובים ביותר, שכן תו התקן של קליפורניה הוא המחמיר ביותר בעולם. ניתן להבחין באיכות הממיר כאשר בוחנים את הטבעת האותיות CA על גבי המוצר עצמו (ולא רק על גבי האריזה).

בארץ משווקים מוצרים אלה של כמה חברות מובילות בעולם ויש לבדוק אותם היטב לפני הרכישה ולוודא כי באמת מדובר ביצרן ששמו מופיע על האריזה, מכיוון שיש יבוא רב של ממירים קטליטים מהמזרח ומעיקר מסין שאיכותם ירודה והם אף עלולים לפגום בביצועי הרכב ולהגביר את תצרוכת הדלק.

 

This entry was posted in רכב ותחבורה. Bookmark the permalink.