מנעולן רכב- תפקידים ותחומי אחריות

סוגי מערכות אבטחה לרכב

אם בעבר היה קיים סוג אחד של נעילה לרכב בדמות המפתח איתו היו נועלים את דלתות האוטו ומפעילים את הסוויץ', כיום, סוגי המנעולים איתם נדרש מנעולן רכב לעבוד הינם רבים. סוגי המנעולים העיקריים הינם מנעול דלת הנהג ומנעול ההגה אותם ניתן לנטרל בקלות, אזעקת הרכב, שאף היא יכולה להיות מנוטרלת על ידי תלישת הצופר, הקודן, אותו יש לנטל באמצעות קוד, והאיתורן שאת מיקומו יודע רק מתקין האיתורן.
כיום, מרבית מפתחות הרכב החדשים הינם מפתחות חריטה יחודיים לרכב, המגיעים עם כרטיס קידוד בעת רכישת הרכב, ולא ניתן לפתוח באמצעותם רכבים אחרים מאותו פס הייצור. מפתחות אלו נקראים כך משום שקיים פס חריטה לאורכם. טכנולוגיה נוספת הקיימת הקיימת בעיקר ברכבי היוקרה מנטרלת את הצורך במפתח לשם הפעלתו על ידי זיהוי בעל הרכב באמצעות שלט.

סיבות להזמנת מנעולן רכב

הסיבות להזמנת מנעולן מוסמך לרכב יכולות להיות רבות אף הן: אוטו נעול עם המפתחות בפנים, נסיון פריצה לאוטו, מפתח או מנעולי רכב שנשברו הנן סיבות אחדות להסתייע בשירותיו של מנעולן רכב. סיבה נוספת היא אובדן מפתח הרכב.
תפקיד המנעולן

במקרה של אובדן מפתח הרכב, ישנה אפשרות לבצע שיחזור מדויק של המפתח, על ידי מנעולן מוסמך היוצר מפתח תואם לזה הקודם. במקרה של מנעול או מפתח שבורים, או במקרה שאבד מפתח הרכב ובעל הרכב אינו מעוניין בשחזור של המפתח המקורי כיוון שקיים חשש כי המפתח האבוד יכול לשמש לגניבת הרכב בעתיד, מנעולן הרכב יכול להחליף את כל מפתחות הרכב, ובכך להסיר דאגה מלבם של הלקוחות.

כיצד פורץ מנעולן רכב את הרכב? צפו בסרטון!

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.