מתכונים מגניבים להכנה עם ילדים

מתכונים מגניבים להכנה עם הילדים

הגיע החופש הגדול וכבר נגמרו לך הרעיונות מה לעשות עם הילדים. הייתם כבר בכל האטרקציות שיש בקרבת הבית, אפילו הייתם בחופשה משפחתית מעבר לים ועדיין נשארו כמה ימים להעביר בבית, וחם בחוץ כל כך. הגיע הזמן להיכנס עם הילדים למטבח ולהכין איתם דברים טעימים, שהם בטוח גם ייהנו להכין וגם ייהנו לזלול אחר כך. אספנו עבורך 3 רעיונות למתכונים פשוטים וכל כך טעימים שאין ילד שיסרב להם. אה, ולגבי חומרי גלם לאפיה, יש אתרים שמוכרים במחירים ממש משתלמים.

פיצה פיתה

פיתה היא מצרך שיש במקפיא בכמעט כל בית עם ילדים בישראל. בימי השגרה של בית הספר היא מיועדת להכנת סנדוויצ'ים. אם גם לך נשארו פיתות במקפיא ואין לך מה לעשות איתם, הגיע הזמן לקרוא לילדים ולהכין יחד איתם פיצה פיתה טעימה ומשביעה. ההכנה מאוד פשוטה, כל מה שצריך זה מספר פיתות לפי מספר האנשים שלהם מיועדת הארוחה, גבינה צהובה, קטשופ וכל תוספת שאוהבים כגון תירס, זיתים, פטריות ועוד.

אז מה עושים? מפשירים את הפיתות במידה והיו במקפיא, חוצים אותם לחצי רוחבי – כלומר מפרידים בין שכבות הפיתה הדקות, בזהירות רבה שלא יקרעו. מורחים על כל חצי עגול קטשופ, מפזרים מעל גבינה צהובה ואת התוספות שאתם אוהבים ושלחים לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות, לכ10 דקות (מוציאים מהתנור כאשר הגבינה מבעבעת, לכן במקביל לטיימר ששמתם, הציצו מדי פעם לראות את הפיצה פיתה במו עיניכם) מחכים שיתקרר מעט וזוללים בהנאה. אפילו לא נדרשים חומרי גלם לאפיה מעבר למה שיש בכל בית.

עוגת ביסקוויטים

עוגת ביסקוויטים היא עוגה נפלאה, טעימה, קרירה וקלה מאוד מאוד להכנה. אפילו ילדים ממש קטנים יכולים לסייע בהכנה שלה. אז מה צריך? שרוול ביסקוויטים פתי בר בכל טעם שאוהבים, גביע גבינה לבנה 5 אחוז או 9 אחוז, גביע שמנת מתוקה, כף וחצי אינסטנט וניל, כוס סוכר לבן, מעט חלב לטבילת הביסקוויטים, ושוקולד לקישוט (לא חובה).

איך מכינים? מקציפים את השמנת המתוקה יחד עם האינסטנט פודינג וניל והסוכר לקצפת יציבה. מוסיפים את הגבינה הלבנה ומערבבים הכל יחד. כשהתערובת מוכנה שופכים מעט חלב בקערה וטובלים את הביסקוויטים עד שהם מתרככים מעט. מסדרים אותם בתבנית אינגליש קייק או כל תבנית אחרת שבחרתם, לשכבה ראשונה. מעל השכבה שיצרתם מורחים כחצי מהתערובת של הגבינה והקצפת. מעל התערובת שוב טובלים ביסקוויטים בחלב ומסדרים מעל, ושוב מעל הביסקוויטים את יתרת התערובת.

אם רוצים יותר שכבות של ביסקוויטים שמים פחות תערובת בכל שכבה וכך נוצרת עוגת ביסקוויטים מלאה בשכבות מפנקות. מעל כל זה ניתן או לגרר שוקולד או חילופין להמיס שוקולד מריר / חלב / לבן בתוספת מעט שמן עד שנוצר רוטב מבריק. שופכים את הרוטב מעל העוגה ומעבירים למקרר להתייצבות. את העוגה הזו ניתן גם להקפיא ולהגיש אותה כעוגת גלידה נפלאה וטעימה.

גלידה תוצרת בית

מתכון מעולה וטעים שאי אפשר להאמין כמה הוא פשוט הוא מתכון להכנת גלידה ביתית, בלי מכונה!המצרכים הם שני גביעים של שמנת מתוקה 38 אחוז שומן, פחית חלב מרוכז, ותוספת של כל טעם שאוהבים –ממרח שוקולד, חמאת בוטנים, לוטוס ועוד. ישנם גם טעמים מיוחדים יותר כגון קינדר בואנו, פררו רושה, מחית פיסטוק או טעמי פירות, אותם ניתן להשיג בחנויות המתמחות בחומרי גלם לאפיה.

איך מכינים? מקציפים את שני הגביעים של השמנת המתוקה לקצפת. מוספים לה את החלב המרוכז ומטמיעים אותו בתוך הקצפת. לתוך התערובת הזו מוסיפים גם את הטעם שרוצים. אם רוצים גלידת שוקולד מוסיפים כ 2-3 כפות ממרח שוקולד לתערובת ומערבבים יחד, וכך כנ"ל עם כל טעם שאוהבים.

אם רוצים להכין שני טעמים של גלידה, ניתן רגע לפני הוספת הטעם, לחלק את התערובת של הקצפת והחלב המרוכז ולשניים ולכל חלק להוסיף את הטעם שרוצים. מכניסים את התערובת להקפאה לפחות ללילה והנה לכם גלידה טעימה תוצרת בית!

 

This entry was posted in קייטרינג. Bookmark the permalink.