נהיגה במהירות מופרזת

מה היא נהיגה במהירות מופרזת?

נהיגה במהירות מופרזת היא תופעה מצערת מאוד אשר גורמת לקטל בדרכים בשיעור שערורייתי. ההגדרה המדויקת של נהיגה במהירות מופרזת היא עברת מהירות כזו או אחרת אשר החריגה בה הנה מעבר למהירות המותרת והיא נקבעת על פי סוג הכביש בו נוהגים. האמת היא, כיום הציוד הטכנולוגי החדיש של משטרת ישראל מבטיח דיוק מרבי בקביעת מידת החריגה, ולא כדאי לכם להתווכח עם השוטרים אשר עצרו אתכם על נהיגה במהירות מופרזת.

מהי נהיגה במהירות מופרזת בתחום אירוני ובתחום בינעירוני

המהירות המותרת לנהיגה עירונית היא 50 קמ"ש. המהירות המותרת לדרך לא עירונית היא 80 קמ"ש. בדרך אשר בה קיימת הפרדה בנויה בין הנתיבים, המהירות המותרת היא 90 קמ"ש. בדרך מהירה, המהירות המותרת היא 110 קמ"ש. אם חרגתם ולו ב – 20 קמ"ש יותר ממה שמותר, הדבר יחשב בתור נהיגה במהירות מופרזת על כך תקבלו קנס. גובה הקנס יושפע מחישוב של בכמה עברתם את המהירות המותרת ובמקרים חריגים, כמו למשל אם צברתם הרבה עברות תנועה כאלה ואחרות, רישיון הנהיגה שלכם יישלל בו במקום.

אילו כנסות ניתנים על נהיגה במהירות מופרזת

במידה ועברת ב- 20 קמ"ש את המהירות המותרת בתחום העירוני, תיכנסו בסכום של 250 שקלים. במידה ועברתם את המהירות המותרת באותו הכביש ב – 21 עד 30 קמ"ש, תכנסו בסכום של 750 שקלים. במידה ועברת את המהירות המותרת ביותר מ – 30 קמ"ש, הרי שתקבלו זימון לדיון בבית משפט ורישיון הנהיגה שלכם יהיה בסכנה. אם עברת את המהירות המותרת ב- 25 קמ"ש בכביש בין עירוני, הקנס אשר תצטרכו לשלם יהיה בגובה 250 שקלים, בין 26 ל – 40 קמ"ש הקנס יעלה לסכום של 750 שקלים, ועם עברתם את המהירות ביותר מ – 41 קמ"ש תוזמנו לדיון בבית משפט.

האם יכולים לשלול לכם את רישיון הנהיגה בשל נהיגה במהירות מופרזת

בהחלט! על נהיגה במהירות מופרזת רישיונכם יכול להישלל בהתאם לצו פסילה מנהלית על פי חוק. תקופת הפסילה הנה למשך 30 יום.

This entry was posted in משפטים. Bookmark the permalink.