סוגים של עדשות מגע

היכרות עם סוגים של עדשות מגע יכולה לעזור למי שמחפש אחר פתרון לתיקון הראייה, לצרכים רפואיים אחרים או לשם יופי ואסתטיקה. העדשות מונחות ישירות על קרנית העין והן יכולות לשוות לקשתית צבע שונה מצבעה הטבעי. אלו סיבות עיקריות לבחירה בעדשות על פני משקפיים ולפופולאריות של עדשות מגע ברחבי העולם. אך אילו סוגים של עדשות קיימים וכיצד יודעים איך לבחור מבין ההיצע הקיים?

הדרך הראשונה לסווג עדשות היא לפי הייעוד. כאן נכנס לתמונה התפקיד של אנשי מקצוע ומומחים בתחום הראייה. סיווג לפי ייעוד מגלה הבדלים בין עדשות מתקנות ראייה, עדשות קוסמטיות ועדשות טיפוליות. עדשות מגע מתקנות ראייה מיועדות לשיפור הראייה. הן מנטרלות חוסר התאמה בין יכולת ההשתברות של קרני האור בעין לבין אורך העין, מה שעלול לגרום לחוסר מיקוד. המצבים הרפואיים הנפוצים בהם משתמשים בעדשות הם קוצר ראייה, רוחק ראייה, אסטיגמציה ופרסביופיה. מעבר לכך, יש עדשות קוסמטיות המיועדות לשינוי המראה החיצוני של העין או לחיפוי על פגם רפואי. עדשות טיפוליות הן עדשות שייעודן הגנה על הקרנית לאחר פציעה חיצונית או כל פגיעה אחרת.

סיווג לפי תקופת שימוש

דרך שנייה לסווג עדשות מגע היא על פי תקופת השימוש. במקרה כזה מבחינים בין עדשות רכות לבין עדשות קשות. עדשות רכות מקלות על ההסתגלות של העין לעדשה והן מאפשרות מעבר חלקי של חמצן דרך העדשה. הן ספוגות נוזלים ומיוצרות בין היתר עם שילוב של הידרוג'ל וסיליקון. לעומת זאת, עדשות קשות אינן מכילות נוזלים והן יכולות לשמש את המטופל לתקופה של עד שלוש שנים.

לסיכום, הסיווג בין עדשות מגע מורכב מכפי שנהוג לחשוב. כדאי לבחור היטב את העדשות ולנצל את יתרונותיהן.

 

This entry was posted in בריאות. Bookmark the permalink.