סיוע לניצולי שואה בארץ ובעולם

האחוז הגדול ביותר של ניצולי שואה נמצא ככל הנראה בישראל. עם זאת, יש עוד ניצולי שואה ברחבי העולם ובעיקר במדינות אירופה וארצות הברית. כפועל יוצא מכך, אחת המטרות של סיוע לניצולי שואה היא לרכז את הפעילות בצורה מסודרת ולדאוג שהחפצים או התרומות יגיעו לידיים הנכונות. כאן גם נכנס לתמונה התפקיד של עמותות מקצועיות, שמכירות את הנתונים סביב הנושא של סיוע לניצולי שואה.
למידע נוסף על סיוע לניצולי שואה לחץ כאן.

מה עומד מאחורי סיוע לניצולי שואה?

סיוע לניצולי שואה בארץ ובעולם הוא חלק בלתי נפרד מהניסיון לשפר את איכות החיים שלהם. בטווח המיידי, סיוע מן הסוג הזה חשוב כי הוא מאפשר להם לשמור על רמת חיים גבוהה ולחסוך בהוצאות. בין אם מדובר על תרומה כספית או על התנדבות בבתי קשישים וניצולי שואה, אין ספק לגבי הערך המוסף והחברתי.

יתרה על כך, סיוע לניצולי שואה מחזק את החברה והופך אותה למגובשת יותר. גם אצל ניצולי שואה מבוגרים, המטרה של הסיוע היא להציב רף גבוה של סולידריות חברתית. בזכות הרף הזה, אנשים בארץ ובעולם מרגישים שיש להם על מי לסמוך. 

איך נותנים סיוע לניצולי שואה?

הבעיה היחידה היא שיש המון אנשים שרוצים לתת סיוע לניצולי שואה, אבל לא יודעים איך לעשות את זה. לכן, הפתרון הוא לעקוב אחר פרסומים שקיימים באמצעי התקשורת ובמידת הצורך גם ליצור קשר עם העמותות השונות.

כמו כן, כדאי להחליט מראש איזה סוג של סיוע מעוניינים לתת – כמו למשל בגלל ההבדל בין סיוע שהוא תרומה כספית, סיוע שהוא שעות התנדבות בקהילה, סיוע שהוא העברת חפצים ובגדים חמים וכן הלאה. ככל שמקבלים מוקדם יותר החלטות בנושאים הללו, כך עולים הסיכויים לסיוע אפקטיבי.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.