סכסוך שותפים – מה עלול לגרום לסכסוך בין שותפים וכיצד ניתן להתמודד עם מצב מן הסוג הזה?

סכסוך שותפים, הינו דבר יחסית שכיח בעולם העסקים. אנשים רבים, אשר חוברים על מנת להקים עסק, לעיתים קרובות מתאכזבים מהשותפים שבחרו לדרך, או מופתעים לגלות שהם לא בדיוק מה שחשבו. באותה מידה, כאשר עסק חווה קשיים, לעיתים קרובות הדבר יבוא לידי ביטוי בסכסוך שותפים.

כאשר עסק מצליח, הלקוחות מגיעים והרווחים גם כן, אין הרבה סיבות להיקלע לקשיים ביחסים הבינאישיים. השותפים בסך הכל אמורים להיות מרוצים, האווירה נינוחה ונעימה.

מה קורה כאשר עסק אינו מצליח להתרומם, חווה קשיים, מאבד לקוחות או שכלל לא מצליח לגייסם ומפסיד כספים? ובכן, במצב מן הסוג הזה, ככל הנראה השותפים יהיו קצת פחות מרוצים, והדבר עלול להוביל לסכסוך שותפים ואף לדיבורים על פרידה.

סכסוך שותפים, עשוי להיפטר בשיחות בין השותפים המסוכסכים, הן בתיווך של מכר משותף לשניהם והן בתיווך עורך דין אשר מונה מטעמם לטפל בעסק. במידה והסכסוך לא ייפטר באחד מהאופנים הללו, ככל הנראה יפגשו השותפים בבית המשפט.

באם יגיע סכסוך שותפים לבית המשפט, ככל הנראה ייפטר באופן שלא יהיה נעים לאף אחד מהצדדים. לעיתים, אין מנוס מלעשות שימוש באפשרות זו, אך באופן כללי, מומלץ לעשות כל שניתן על מנת לפתור את הסכסוך באופנים מעט יותר נעימים.

אחת האפשרויות בעזרתה ניתן לפתור סכסוך שותפים ולהימנע מפגישה בבית המשפט, הינו הסכם שותפות.

הסכם השותפות, אמור להסדיר בדיוק מה קורה בכל סיטואציה, למשל, מי מחליט על אילו תחומים, למי חובות בתחום מסוים, וזכויות באחר ולהיות מסוגל לטפל בכל קונפליקט שיעלה.

במידה וקיים הסכם שותפות, יש לכבדו מא' ועד ת' ולאפשר לו לפתור את הקונפליקט על הצד הטוב ביותר.

This entry was posted in עורכי דין, עסקים. Bookmark the permalink.