מה היתרונות של עסק משפחתי?

היכרות עם המאפיינים השונים של עסק משפחתי יכולה לעזור לגברים או נשים ששוקלים לפתוח אותו. ברוב המקרים, מדובר על עסק שעובר מדור לדור ובירושה. אמנם קשה לדעת מראש איזה עסק מסוים יצליח ואיזה ייכשל, אבל ניתן לכוון אותו מלכתחילה לעבודה משותפת בין בני המשפחה. אבל בין אם מדובר על עסק קיים או חדש, היכרות עם התכונות של עסק משפחתי לעומת עסק רגיל חייבת להיות חלק בלתי נפרד מתוך מערכת השיקולים.
למידע נוסף על עסק משפחתי לחץ כאן.

התכונה הכי בולטת של עסק משפחתי לעומת עסק רגיל היא המעורבות הצמודה. בעוד בעסק רגיל כמעט לא פוגשים את המנהלים או את העובדים והקולגות מחוץ לשעות העבודה הרגילות, בתוך עסק משפחתי מדובר על מעורבות של 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע.

מצד אחד, למעורבות הצמודה של בני המשפחה יש יתרונות שבאים לידי ביטוי באמינות גבוהה, ביכולת להגביר את התפוקה וגם במוטיבציה גבוהה. מצד שני, מעורבות כזו לא מתאימה לכל אחד או אחת.

כך תדעו האם עסק משפחתי מתאים לכם

התייעצות עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום של ניהול או עריכת דין עבור עסקים משפחתיים יכולה להיות פתרון מעולה עבור מי שמתלבטים בסוגיה. התייעצות כזו אמנם לא מחייבת את בני המשפחה ששוקלים האם להקים עסק חדש או האם להפוך עסק קיים לעסק משפחתי, אבל היא כן מספקת להם את המידע הרלוונטי.

בנוסף, כדאי לבדוק איך עובדים עסקים מקבילים באותו תחום. מעקב אחר קולגות ומתחרים מסייע לדעת מה ההתנהלות הנכונה לכל סוג של עסק, כמו למשל לפי המוצרים או השירותים שאותם הוא מוכר. בנוסף, אפשר לשאוב השראה מהתנהלות של עסק משפחתי מוצלח כדי לאמץ כללים מנחים דומים ורלוונטיים.

This entry was posted in משפטים. Bookmark the permalink.