פלסטיק שקוף – שימושים בתעשיה

קיימים סוגים שונים של פלסטיק בתעשייה. כל סוג נבדל בפולימר ממנו הוא עשוי, וכתוצאה מכך גם בעל תכונות שונות. מסוגי פלסטיק רבים ניתן לייצור לוחות פלסטיק שקוף, אך לסוגים השונים יהיו שימושים שונים.

PVC

ה-PVC הוא פוליוויניל כלוריד, חומר אשר נתגלה במקרה בסוף המאה התשע עשרה. הוא הופיע כחומר מוצק לבן בתוך מבחנות שהכילו ויניל כלוריד ונחשפו לשמש. רק בשנות העשרים של המאה העשרים מצאו דרכים לייצר אותו בצורה ידידותית לעיבוד. הפלסטיק מגיע בצבעים וצורות שונות, ולכן בעל שימושים מגוונים. רובו המוחלט של ה-PVC משמש בענף הבניה, ומחליף חלק מחומרי הבנייה המסורתיים. בין השאר הוא משמש ליצירת תקליטים, כרטיסי אשראי, מסגרות, כיסויים וכדומה. בצורתו הגמישה והרכה הוא עשוי לשמש גם ביצירת צינורות גמישים, בידוד לחוטי חשמל ואף בבדים וריפודים.

פרספקס / זכוכית אקרילית

הפרספקס הוא שמה המסחרי של הזכוכית האקרילית. הזכוכית האקרילית משמשת לייצור לוחות פלסטיק שקוף הדומים מאוד לזכוכית רגילה. התכונות העיקריות של זכוכית אקרילית הן גמישות, עמידות והעובדה כי היא אינה מתנפצת. על כן ללוחות פלסטיק שקוף העשויים מזכוכית אקרילית שימושים רבים בתעשייה, בין השאר בתעשיית הרפואה, התעשייה הצבאית, מיגון, תעופה, גלריות ועוד ועוד. הזכוכית האקרילית מיוצרת מנפט מזוקק, ובאמצעות חימום ושיחול ניתן לייצר ממנה חומרי גלם בצורות שונות, ביניהן גלילים, מוטות או לוחות פלסטיק שקוף.

פוליקרבונאט

פוליקרבונאט יוצר גם הוא לוחות פלסטיק שקוף. הוא למעשה שם למגוון חומרי פלסטיק שקופים ועמידים. בהשוואה לזכוכית האקרילית, הפוליקרבונאט יצור לוחות פלסטיק שקוף שבירים יותר. הפוליקרבונאט נפוץ בעיקר בתעשיית האלקטרוניקה. דוגמא מעניינת לשימוש בפוליקרבונאט הוא הסנטף. מדובר לוחות פלסטיק שקוף וגלי אשר שמשים לחיפוי וקירוי בתחום הפרגולות. לסנטף עמידות מיוחדת בפני פגעי מזג האוויר, והתקנה נכונה שלו מבטיחה איטום מוצלח מפני מים.

פלסטיק שקוף

This entry was posted in פלסטיק. Bookmark the permalink.