פריצת דיסק צווארי

פריצת דיסק צווארי

פריצת דיסק צווארי, היא לצערנו הרב אחת התופעות הקורות לעיתים תכופות יחסית בכל מה שקשור לבעיות אורטופדיות אשר מתגלות אצל נשים וגברים בכל מיני גילאים כאלה ואחרים. החלק החיצוני של הדיסק סופג לא מעט לחץ מתמשך. בתוך הטבעת החיצונית של הדיסק נשמר נוזל, כאשר הקרעים אשר עלולים להיגרם עם הזמן בתוך הרצועה החיצונית, ישחררו את הנוזל הזה החוצה. גלישה של הנוזל היא פריצת דיסק צווארי, תופעה אשר גורמת לסממנים נוירולוגיים שונים במידה והנוזל משתחרר לכיוון עמוד השדרה או לכיוון שורש של עצב שדרתי.

 

אילו סימנים יעידו על פריצת דיסק צווארי

הסימנים של פריצת דיסק צווארי הם מיגרנות תכופות, סחרחורות, כאבי כתף אשר מוקרנים מאזור הצוואר, תחושת הירדמות בגפיים או תחושה בוערת בכפות הידיים, כאבי צוואר שאינם מרפים וכאבי ראש שחוזרים על עצמם, כאבים בין השכמות ותחושת חולשה בגפיים.

 

ממה נוצרת פריצת דיסק ובאילו שיטות מטפלים בתופעת פריצת דיסק צווארי

פריצת דיסק צווארי עלולה להיגרם כתוצאה מחבלה או מתנועה פתאומית כל שהיא לא נכונה וגם תוצאה מהליך ניווני ארוך כזה או אחר. התוצאה של השחיקה והניוון עלולים לגרום לאיבוד היכולת של הדיסק לספוג את הזעזועים ולהפוך להיות דק ופגיע מאוד. סיבה נוספת להיווצרות הבעיה היא הזדקנות הדיסק והופעה של מבנים גרמיים שונים. היום ניתן לטפל תופעה הלא נעימה של פריצת דיסק צווארי גם באמצעות השיטות האלטרנטיביות וגם באמצעות התרופות הקונבנציונאליות. חלק מן השיטות המומלצות הן טיפולים פיזיותראפיים, התאמת נעלים פיזיותראפיות טיפוליות, דיקור וטווינה.

 

טיפולים נוספים שיכולים לסייע בהקלת התופעות להן גורמת פריצת דיסק צווארי

על מנת להוריד את רמת הכאב מומלץ ליטול משככי כאבים. על מנת לפתור את הבעיה יש לנוח, לבצע תנועות של משיכה עם משכולות ובמקרים חריגים מומלץ אף להסיר את הדיסק הפגום. יש לזכור כי מדובר בנושא בריאותי ולכן בריאות אין להזניח. בנוסף, יש הממליצים להשתמש במגני הצוואר אשר מקטינים את מידת התנועה של הצוואר. הניתוח מומלץ רק למי שכל שאר הטיפולים לא עזרו לו ורק במידה וישנה החמרה במצב.

This entry was posted in בריאות. Bookmark the permalink.