פרספקס שקוף – מה יתרונות החומר

פרספקס שקוף או בעגה המקצועיות פולימיתיל מתאאקרילט (PMMA), הוא חומר מעולם הפלסטיקה שמביא יתרונות הדומים לזכוכית. החומר עצמו שקוף ומאפשר מעברי אור טובים יותר מזכוכית ובו זמנית הוא מעניק בידוד מפני קרני אולטרה סגול. השימוש בחומר נפוץ יותר מכפי שרובנו יודעים ולמעשה אפשר לראות אותו בתחומים שונים כמו למשל בידוד בין חללים, מוצרי אלקטרוניקה, תעשייה, תעופה וגם רהיטים ותצוגות. הסיבות לפופולריות של החומר רבות ועל כך נפרט.

רמת שקיפות גבוהה

אחד היתרונות של החומר אשר הופך אותו לפופולרי הוא השקיפות שלו. החומר מזכיר מבחינת הנראות שלו את הזכוכית, אך יש לו יכולת טובה יותר של העברת אור ולכן הוא מתאים גם לשימוש באולמות תצוגה ובמבנים שונים. פרספקס שקוף מציע לא רק יכולת טובה של העברת אור אלא גם הגנה מפני קרינת UV, מה שהזכוכית לא מצליחה לעשות ללא עיבוד מתאים. כיוון שכך מדובר בחומר טוב יותר מזכוכית וזו אחת הסיבות לכך שהוא שימושי כל כך.

עמידות בפני מכות ונפילות

פרספקס שקוף מביא איתו יכולת של עמידות וזו נמדדת בהתמודדות החומר מול מכות ומול נפילות. כיוון שהחומר דומה מאד לזכוכית אפשר להשוות בניהם ולומר בפה מלא כי הזכוכית נשברת לרסיסים בעת נפילה ולעומתה הפרספקס לא נשבר. למעשה, יש צורך להפעיל כוחות כבדים ולכוון את הפגיעה כדי להצליח לפגוע בו.

קלות השימוש וההרמה

החומר פרספקס שקוף הוא חומר קל שאפשר להעביר אותו ממקום למקום במינימום מאמץ וזאת כמובן בהשוואה לחומרים אחרים באותם גדלים. מעבר לכך, הוא ניחן בתכונות של קלות עיבוד בהשוואה לחומרים שקופים אחרים ובוודאי אם מבצעים השוואה לזכוכית או חומרים תעשייתיים אחרים שלא קל לעבד אותם.

פרספקס שקוף

This entry was posted in פלסטיקה. Bookmark the permalink.