פתיחת חברה בע"מ

מדוע כדאי לבצע פתיחת חברה בע"מ?

כאשר אתם מתלבטים האם לבצע פתיחת חברה בע"מ או להירשם בתור עוסק מורשה, ראוי כמובן לדעת את ההבדלים בין שתי האופציות הללו בטרם תכריעו סופית. היום רבים מעדיפים להתחיל בתהליך של פתיחת חברה בע"מ, משום שכך הם יוצרים הפרדה מלאה בין הנכסים הפרטיים שלהם, לבין הנכסים של החברה. במצבים כאלה, אם יש תביעות והפסדים – הנכסים הפרטיים שלהם מוגנים, וההתנהלות הכספית של החברה נפרדת לחלוטין מכל קשר כלכלי עם חשבונותיהם הפרטיים.

מה בעצם החוק קובע?

החוק קובע, כי כאשר יש תהליך של פתיחת חברה בע"מ, הרי שבעלי המניות של החברה, הם למעשה בעלי זכויות מוגבלות (ומכאן המשמעות של המושג בע"מ – בעירבון מוגבל). חשוב לציין שההגבלה הזו היא דווקא לטובת בעלי הזכויות – זה למעשה מה שיוצר את ההפרדה בין הנכסים האישיים של בעלי המניות של החברה (ויהא זה אדם אחד או עשרות אנשים), לבין הנכסים של החברה עצמה. לכן גם אם יש משפט נגד החברה – אין שום עיקולים שיתבצעו לדוגמה לבתים של בעלי המניות – פשוט הפרדה מולטת בין הפרט לבין החברה.

ואיך מבצעים פתיחת חברה בע"מ?

על מנת לבצע פתיחת חברה בע"מ, עליכם לגשת לרשם החברות, ולהגיש בקשה מתאימה עבור פתיחת חברה בע"מ. הבקשה מתבצעת דרך טופס הנקרא טופס 1. סביר להניח שתצטרכו למלא טופס נוסף, הנקרא טופס 2. זהו הטופס של הדירקטוריונים של החברה, ובטופס זה הם למעשה מצהירים על עצמם בתור האנשים היושבים הדירקטוריון. בטופס 2 גם יהיה לרוב צורך לצרף את תקנון החברה, שם יפורט שמה, הסוג שלה, וחלוקת הרווחים בין בעלי המניות.

ההגנה הטובה ביותר

כמובן שיחד עם התהליך של פתיחת חברה בע"מ, יש גם לא מעט חובות. ידוע כי התהליך של פתיחת חברה בע"מ דורש אגרה שנתית לא נמוכה כ"כ (בסך של 1000 ש"ח כיום). עם זאת, חשוב לציין שכאמור בניגוד לעוסק מורשה – הנכסים הפרטיים שלכם כבעלי החברה מוגנים לחלוטין, ולא משנה איזו תביעה מתנהלת נגדכם ואילו הפסדים נרשמים – אתם מוגנים לחלוטין.

This entry was posted in פירוק חברות. Bookmark the permalink.