פתיחת חברות ארנק

היתרונות של חברות ארנק

חברות ארנק מאפשרות לאנשים פרטיים למלא את תפקידם תחת דיני חיוב במס שונים בהשוואה לשכירים. במילים אחרות, המטרה של חברות ארנק היא למנוע יחסי עובד-מעביד ואת ההשלכות שנגמרות מהן מבחינת מיסוי. בין היתר, חברות ארנק נפתחו לעיתים קרובות על ידי נושאי משרה בכירים, בעלי מקצועות חופשיים וכל מי שעבד בתור שכיר – אבל רצה להתנהל מול רשויות המס כאילו הוא בעלים של חברה בע"מ.

היכנסו וצפו! 10 חוקים חשובים בהתנהלות כלכלית:

חברות ארנק בהיבט של מיסוי

חברות ארנק מגלמות בתוכן יתרונות שונים מבחינת העולם המסחרי ובעיקר בתחום של אחריות תאגידית. קודם כל, יש את היתרון של חיוב במס: כל עוד מס החברות נמוך יותר מהמס השולי הגבוה המוטל על יחידים בתוספת דמי ביטוח לאומי, פתיחת חברה בע"מ תהיה צעד משתלם ומתבקש.

בשביל לבדוק היתכנות ואטרקטיביות של מהלך כזה, צריך לברר מהו מס החברות והאם הוא אכן נמוך משיעור המס השולי של היחיד. כאן גם המקום להזכיר ששיעורי המס משתנים אצל חברות ויחידים, לכן פתיחת חברות ארנק יכולה להיות אטרקטיבית בתקופה מסוימת – אך להפסיק להיות משתלמת לאחר מכן.

חוף מזה, יש את העניין של תשלום מס נוסף בעת משיכת כספים מחברה בתור דיבידנד או משכורת. בפועל, ניתן לדחות את תשלום המס הנוסף עד למועד שבו בעלים של חברות ארנק מחליטים למשוך מהן את הסכומים המדוברים ורק בגין הסכומים הללו בלבד.

החקיקה סביב חברות ארנק

את כל היתרונות השונים של חברות ארנק ניתן להביא לידי ביטוי רק אם פועלים על פי החוק. בשביל לפעול על פי החוק ועדיין לצמצם את חבות המס כחוק, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע. בין היתר, בעלי המקצוע יכולים להיות רואי חשבון.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.