פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור
בעבור פרטים רבים בשוק העבודה, מעמד תעסוקתי של פרילנסר הינו יעד נחשק ומשתלם ביותר, ברמת הסטטוס וברמת ההשתכרות כאחד. בפועל, מעמד של פרילנסר משווה לעובדים רבים רמת השתכרות גבוהה יותר, ומעמד של כמעט עצמאי מבחינת קבלת עבודות ויכולת תמרון שעות העבודה. יחד עם זאת, על מנת שכל זאת יתרחש, תהליך של פתיחת עוסק פטור הינו בגדר 'חובה', והוא השלב הראשון שיש לבצע ברגע שאתם מחליטים לפתוח עסק עצמאי אשר ההיקף שלו עדיין לוט בערפל בתחילת הדרך.

פתיחת עוסק פטור – הליך בירוקרטי פשוט וקצר מועד!
בניגוד לתהליכים של פתיחת עסקים אחרים, כמו פתיחת עסק עצמאי מורשה, חברה בע"מ ועוד, תהליך פתיחת עוסק פטור נחשב לתהליך הבירוקרטי הפשוט והקצר ביותר מבחינת המשך שלו. למען המחשה, פרט בשוק העבודה יכול להמיר את הסטטוס שלו משכיר לפרילנסר תוך יום אחד בלבד. כל מה שעליו לעשות זה לפתוח בהליך של פתיחת עוסק פטור באופן הבא: פתיחת תיק עוסק פטור ברשות המע"מ / פתיחת תיק עצמאי ברשות המיסים / פתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי / הפקה של פנקס חשבוניות פרילנסר ייעודי – וזהו!

גם עוסק פטור חייב בתיעוד פעילות עסקית כחוק וכדין
ובכן, עכשיו זה הזמן והמקום לומר, כי פתיחת עוסק פטור כלל לא מספיקה בעבור שדרוג הגדרתי וכלכלי. במילים אחרות, תהליך של פתיחת עוסק פטור כלל לא מתחיל ונגמר בפתיחת תיק של פרילנסר, אלא חייב להמשיך בתיעוד פעילות עסקית כחוק, כדין וכנדרש. במילים אחרות, על כל פרילנסר חייב לנהל היטב את ספרי החשבונות שלו, שמירה מלאה של מסמכים כמו קבלות והוצאות, אישור ניכויי מס ועוד.

עומדים לפתוח עוסק פטור? המשיכו לקרוא!
מורים, מרצים ובעלי מקצועות חופשיים רבים מתחילים ומסיימים מדי יום תהליכים של פתיחת עוסק פטור. יחד עם זאת, כל מי שהתהליך של פתיחת עוסק פטור רלוונטי עבורו, צריך לדעת, כי מדי שנה, יהיה עליו להגיש דוחות שנתיים ומאת רואה חשבון לרשות המע"מ ומס הכנסה.

This entry was posted in עסקים. Bookmark the permalink.