קורס צילום וידאו

מהו קורס צילום וידאו?

קורס צילום וידאו משלב בין סדנאות ותרגול בשטח לבין הקניית ידע תיאורטי. תנאי הקבלה לקורס דורשים ברוב המקומות היכרות בסיסית של הפעלת מחשב, בעיקר לצורך לימוד נכון ומהיר של שימוש בתוכנות עריכה. הקורס נמשך בדרך כלל 3-6 חודשים וניתן לבחור אותו בדרגות קושי שונות. לצד קורסים למתחילים המיועדים גם לצעירים ובני נוער, קיימים קורסים לפיתוח יכולות קיימות בקרב מבוגרים, אנשי מקצוע ובני גיל הזהב.

קהל היעד העיקרי של קורס צילום וידאו הוא חובבי צילום המעוניינים ללמוד את עקרונות התחום. הקורס מועבר על ידי אנשי מקצוע מנוסים והמפגשים נערכים בקבוצות קטנות. הקורס הוא חלק בלתי נפרד מהכשרת עובדים בתחום הוידאו. במהלך הקורס לומדים הסטודנטים כיצד לנצל את יכולות המצלמה, לבחור קטעי צילום לפי מטרה וגם לבצע צילום בז'נארים שונים כגון תיעוד, ראיון, כתבה ועוד. המשתתפים לומדים לתפעל מצלמה והקורס מקנה ידע בסיסי בתוכנות עריכה רלוונטיות.

נושאי הלימוד של הקורס

סקירה קצרה של נושאי הלימוד הבולטים בקורס צילום וידאו עשויה לעזור למי שמתלבט לגבי לימודים מן הסוג הזה. הקורס נפתח בהקניית מושגי יסוד בתחום של צילום וידאו. במהלך השלב הזה נחשפים הסטודנטים לעקרונות צילום שונים. הם מתנסים בצילום וידאו בתנאי ראות משתנים, בוחנים את סוגי הצילום לאור התוצאה וגם מקבלים ביקורת עמיתים. בשלב השני נלמדים נושאים כמו סוגי שוטים והתאמתם לאובייקט, שילוב אפקטים, צילום בתנועה וכן הלאה.

במהלך קורס צילום וידאו יש הרבה מפגשים העוסקים במושגי יסוד בעריכה. המטרה של הקורס היא להעניק לסטודנטים את כל הידע, הכלים והטכניקות שישמשו אותם בעתיד. העריכה היא חלק חשוב בקביעת רמת המקצועיות ודרגת הקושי של קורס צילום וידאו במוסדות הלימוד השונים.

This entry was posted in צילום. Bookmark the permalink.