ריצוף בטיחותי – מהי הדרך לרצף את ביתנו בריצוף בטיחותי אשר ישמור עלינו ועל החשובים לנו ביותר בריאים ושלמים?

ריצוף שאינו בטיחותי, עשוי להיות סיבה לפציעה מסוג כזה או אחר. באופן כללי, נפילה על הרצפה עשויה להיות לא נעימה ואף לגרום לפגיעה פיזית, אך ריצוף שאינו בטיחותי, עלול להגדיל את הסיכוי לפגיעה מן הסוג הזה. לשם כך, ישנם סוגי ריצופים המוגדרים כריצוף בטיחותי – מי הם? באילו מקרים כדאי לעשות בהם שימוש? כל הפרטים בכתבה.

ריצוף בטיחותי הינו ריצוף נוגד החלקה. ריצוף מסוג זה, מהווה קטגוריה רחבה מאד בעולם הריצוף. המשותף לכל הריצופים הנכנסים תחת קטגוריה זו, הוא כי מדובר על ריצוף המכיל מוצרים היוצרים חספוס על הרצפה, ובאופן כזה, מונעים החלקה ונפילה על הקרקע.

הדרך הבטוחה ביותר לשמור על עצמנו ועל הקרובים לנו מהחלקה בבית ונפילה על הקרקע, היא לרצף מלכתחילה את הבית בריצוף נוגד החלקה, שהוא, כאמור, ריצוף בטיחותי.

חומרים אשר עשויים להפוך מרצפות לפחות חלקלקות ויותר מחוספסות הם למשל חומצות למיניהן, מדבקות, פסים מחומר דמוי נייר ליטוש. על האף ההיצע לתוספים אשר עשויים למנוע מהרצפה להיות חלקלקה, העדיפות היא פשוט לרצף את הבית בריצוף בטיחותי, משמע, בריצוף מונע החלקה.

החדר הכי מועד לפורענות בבית מבחינת סכנת החלקה הינו, באופן טבעי, המקלחת שלנו. במקלחת, מומלץ מאד לרצף בריצוף מונע החלקה. במידה ובוחרים בריצוף שאינו נוגד החלקה, ואינו מיועד לחדר האמבטיה, מומלץ לרכוש ריצוף בעל רמת חספוס גבוהה.

בשוק הריצוף מגוון אריחים אשר מהווים ריצוף בטיחותי ומונעים החלקה, ביניהם כאלו העשויים בטון, פורצלן וקרמיקה. חשיבות ריצוף בטיחותי, עולה כאשר בבית מתגוררים ילדים או קשישים אשר עלולים ליפול בקלות ולהיפצע.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.