רכישת דירה מקבלן

בדיקות שעושים בעת רכישת דירה מקבלן

מצד אחד, אנשים רבים רוצים לבצע היום רכישת דירה מקבלן מסיבות ברורות : מדובר בדירה חדשה לחלוטין, בנכס אשר בהמשך יוכל להיות השקעה נבונה, וסך הכל רוב העסקאות הללו נגמרות בכי טוב. עם זאת, יש שורה של בדיקות אשר חשוב מאד לבצע לפני שאתם ממהרים לבצע רכישת דירה מקבלן. אל תוותרו על הבדיקות הללו, שכן הן לא יגזלו מכם זמן רב – והן יכולות למנוע הרבה מאד אי הבנות בהמשך .

איזה בדיקות לעשות ?

לפני שאתם מבצעים רכישת דירה מקבלן יש לבדוק את הנכס באופן פיזי. אלו הן בדיקות קטנות שלכל אחת מהן יש חשיבות רבה: יש לבדוק נושא של רטיבות – האם הוא נמצא בקירות או בריצפה, האם הוא מצטבר בפינות ? יש לבדוק גם את נושא הצבע – גם אם במבט ראשון נראה לכם שהחדרים צבועים בגוון אחיד, ערכו בדיקה מדוקדקת יותר כדי לוודא זאת.  כמובן שחשוב לבדוק שמערכות המים והחשמל בדירה פועלים באופן תקין עם אפס תקלות .

למה הקבלן אחראי מולכם ?

בחוזה של רכישת דירה מקבלן חשוב להגדיר מהם תחומי האחריות של הקבלן. הווה אומר – כמו כל מוצר שנמסר לכם שיש עליו אחריות, כך גם הדירה שנמסרת לכם מהקבלן היא עם אחריות מהקבלן על נזקים שעלולים להיגרם. טווח האחריות משתנה בהתאם לסוג ולחומרת הנזק. כך לדוגמה על נזקים כמו קילוף או סדקים של התקרה והקירות יש אחריות ל 5-7 שנים. לעומת זאת לתקלות כמו רטיבות או שקע בריצפה יש לרוב אחריות לשנתיים או שלוש .

איך מבצעים את הבדיקות ?

בשביל לערוך את כל הבדיקות לפני שאתם מבצעים לפני רכישת דירה מקבלן יש לכם כמה אפשרויות. אפשרות אחת היא לבצע את הבדיקה בעצמכם. אפשרות אחרת היא לפנות למומחה העוסק בתחום של בדק בית. אפשרות שלישית היא לפנות למשרד עורך דין המומחה בדיני מקרקעין, שיוכל לסייע לכם ולהכווין אתכם במהלך הבדיקות, וגם ייעץ לכם איזה בדיקות לעשות .

This entry was posted in נדל"ן. Bookmark the permalink.