תהליך פירוק שותפות

היכרות עם התהליך של פירוק שותפות היא תנאי עבור חיסכון בהוצאות ובזמן. כאשר שותפים מעוניינים לפרק עסק או מיזם שבנו יחד, יש מקום להתייעץ עם אנשי מקצוע. למעשה, התייעצות עם אנשי מקצוע רלוונטיים היא לעיתים קרובות השלב הראשון והמומלץ ביותר עבור תהליך נכון של פירוק שותפות. ללא התייעצות עם אנשי מקצוע, קל מאוד לחרוג מהגבול של התנהלות עניינית ולהפוך את הפירוק לעניין רגשי במקום רציונאלי.

החדשות הטובות הן שכיום יש עורכי דין שמתמחים ספציפית בנושא של פירוק שותפות. באמצעות אותם עורכי דין, אפשר לפרק כל סוג של שותפות מהר יחסית ולחזור לשגרה בלי שזה יהיה כרוך בהוצאות כספיות גבוהות. יתרה על כך, המעורבות של עורכי הדין חשובה כי היא מאפשרת לשותפים לדעת מה המשמעות של הפירוק מבחינה חוזית, משפטית, כספית, מיסוי וכן הלאה.

מה עושים אחרי שמתייעצים עם עורכי דין?

שלבים מתקדמים יותר של פירוק שותפות כבר תלויים במטרות שאותן מנסים להשיג. כאן צריך להפריד למשל בין פירוק שמטרתו היא שכל אחד מהשותפים ייצא לדרך חדשה עם עסק דומה, לבין פירוק שבו סוגרים את העסק וכל מיזם אחר שקשור אליו. יתרה על כך, יש מקרים שבהם השותפות מתפרקת – אך אחד מהשותפים נשאר בעסק ונותר זה שאחראי לקבל את ההחלטות השונות והמגוונות הקשורות אליו.

בנוסף, ניתן להכניס אל תוך מערכת השיקולים של פירוק שותפות גם את העניין המסחרי. לעיתים קרובות העסק מתפרק תוך כדי שכבר יש לו לקוחות והכנסות, לכן צריך לבדוק מה תהיה הדרך הנכונה להתנהל. במקרים כאלה, יש לחשוב על הטווח הארוך ולא רק על הטווח הקצר ולהביא בחשבון את היתרונות של שירותי עריכת דין רלוונטיים.

This entry was posted in פירוק חברות. Bookmark the permalink.