מה המשמעות של קיזוז הפסדים?

קיזוז הפסדים היא אחת הפעולות החשבונאיות החשובות ביותר שאותן אפשר לבצע על מנת להקטין את חבות המס. באופן עקרוני, מדובר על פעולה שמטרתה לקזז את ההפסדים השוטפים של העסק כנגד הכנסה מכל מקור שיש לו – לרבות רווח הון. עם זאת, גם הכללים הבסיסיים לגבי קיזוז הפסדים עברו בשנים האחרונות כמה שינויים ולכן חשוב להכיר אותם. ככל שמכירים טוב יותר את הכללים הללו, כך עולה הסיכוי לנצל אותם ולהפיק מהם את מרב התועלת עבור החברה, העסק או האדם העצמאי.

הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור בנוגע לנושא של קיזוז הפסדים הוא שמדובר על אותה שנת מס בלבד. במילים אחרות, הסעיף הרלוונטי בפקודת מס הכנסה קובע שהפסד שהיה לאדם בעסק ניתן לקזז מול הכנסתו החייבת מכל מקור – אך רק באותה שנת מס. במידה ומדובר על הפסדים מועברים, החוק קובע שניתן להעביר לשנת המס הבאה רק הפסד שלא היה ניתן לקזז בשנה שבה אירע.

כיצד מבצעים את הקיזוז בפועל?

הדרך לבצע בפועל קיזוז הפסדים היא לפנות אל רשויות המס בצינורות המקובלים. הבעיה היא שבעלי עסקים וגם חברות לא תמיד יודעים באיזה שלב של שנת המס לעשות זאת, או אפילו באילו מסמכים להשתמש. כאן נכנסים לתמונה היתרונות של מעורבות צמודה של רואה חשבון: התפקיד של רואה חשבון הוא לדאוג לקיזוז הפסדים ואף להביא לידי ביטוי את הידע שלו על מנת לתכנן את המס של הלקוח לשנים הבאות.

לסיכום, קיזוז הפסדים הוא כלי שאמור לסייע לעסק ולחברה להקטין את חבות המס שלהם. אם רוצים להשתמש בכלי הזה בכל שנת מס מסוימת, צריך לדאוג להגיש את המסמכים בזמן ובליווי רואה חשבון מוסמך.

This entry was posted in עסקים. Bookmark the permalink.