תרומה לנזקקים – כך בוחרים אותה

בחירה נכונה של תרומה לנזקקים היא משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב. אמנם עדיף לתת תרומה לא מתאימה מאשר לא לתת תרומה בכלל, אבל אם כבר משקיעים בזה זמן ומאמץ – שווה להכיר את ההבדלים בין האפשרויות שעל הפרק. כמו כן, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע להתאמה של כל סוג של תרומה לנזקקים לצרכים של קהל היעד והלקוחות כך ניתן להתאים תרומה לנזקקים למאפיינים הקיימים ולדרישות שעולות מהשטח.
למידע נוסף על תרומה לנזקקים לחץ כאן.

הדרך הכי נוחה לבחור איזה סוג של תרומה להעביר לנזקקים היא ליצור קשר עם גופי התנדבות כדי לבדוק מה חסר להם. גופי התנדבות בדרך כלל מרכזים את הנושא של תרומה לנזקקים מא' ועד ת', מה שאומר שהם יוצאים לשטח כדי לקבל פידבקים מאוכלוסיות מוחלשות. לאחר מכן, משתמשים בפידבקים הללו כדי להחליט איזה תרומה להעביר לנזקקים ומה לעשות איתה על מנת להפיק מתוכה מקסימום תועלת.

מה ההבדל בין סוגים שונים של תרומה לנזקקים?

תרומה לנזקקים צריך לבחור על פי הדרישות שמגיעות מהשטח ולפי צרכים דינאמיים של אוכלוסיות מוחלשות. מצד שני, אי אפשר להתעלם מזה שיש ביקוש לתרומות מסוימות שחוזר על עצמו אצל כל קהלי היעד ללא יוצא מן הכלל. את זה רואים למשל עם תרומה לנזקקים של מוצרי חימום בחורף, עם ביקוש גבוה של תרומה לנזקקים בהתבסס על אוכל ומוצרי מזון וכן הלאה.

עוד עניין חשוב שיכול לסייע להשוות בין סוגים שונים של תרומות הוא לבדוק מה דרך השינוע שלהן. אם למשל רוצים להעביר תרומה לנזקקים שהיא אוכל או שתייה, צריך לדאוג לשינוע עם משאיות קירור מתאימות. אבל כאשר תורמים מכשירי חשמל וביגוד, משימת השינוע קלה יותר.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.