איך בוחרים תרומה לנזקקים?

ההחלטה להעביר תרומה לנזקקים היא רק חלק ממערכת שיקולים רחבה יותר. בתוך מערכת השיקולים הזו, צריך קודם כל להחליט למי מעבירים את התרומה. נכון להיום, אפשר לבחור למי להעביר את התרומה לפי פילוח של האוכלוסייה לקבוצות, על פי סוג התרומה והזמינות שלה מבחינת התורם או בהתאם להמלצות של גופים שונים מהמגזר השלישי. בנוסף, ההחלטה למי להעביר את התרומה למעשה גם תשפיע על האופן שבו מביאים אותה אל היעד שלה.

שנית, בחירה של תרומה לנזקקים תלויה לעיתים קרובות בעונות השנה. בתקופת החגים לדוגמא יש המון ביקוש לתרומות של ארוחות חג שלמות, בעוד בחורף הביקוש הוא לתרומה של בגדים. לעומת זאת, בקיץ יש ביקוש גבוה לתרומה של אביזרי אלקטרוניקה ומוצרי קירור וניתן לראות ביקושים מיוחדים בתקופת החופש הגדול.

טיפים לבחירת התרומה המתאימה

אך האמת היא שכל תרומה יכולה לסייע למשקי בית שנמצאים מתחת לקו העוני או לנזקקים שצריכים אותה. לכן השאלה החשובה יותר היא לא איך לבחור את התרומה, אלא מתי לעשות את זה. מהרגע שבו מעבירים תרומה לנזקקים, כל שנותר הוא ליצור קשר עם החברות שמתמחות בנושא ולבקש מהן עזרה.

בהקשר הזה, הטיפ העיקרי הוא לא לנסות להתמודד לבד עם העניין של תרומה לנזקקים. זהו עניין מורכב מכפי שנהוג לחשוב ויש המון תרומות והבדלים שאליהם צריך לשים לב, לכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע. במסגרת התייעצות עם אנשי מקצוע, הופכים את כל התהליך של העברת תרומה לנזקקים לאפקטיבי יותר.

בטווח הארוך, שיתוף פעולה בין התורם לבין מי שמקבל את התרומה תלוי במידה רבה בגוף שמחבר בין הצדדים ולוקח אחריות גם על ההיבט הלוגיסטי ועל השינוע של המוצרים.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.