הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים – למה זה טוב?

הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים הן מסוג הפעולות שמשרתות את כל הצדדים המעורבים בהן. בראש ובראשונה, הלוואות מן הסוג הזה טובות לבעלי עסקים קטנים. בזכות האפשרות לקבל הלוואה בערבות המדינה, בעלי עסקים קטנים למעשה זוכים בתמריץ מהיר ומיידי. בפועל, המשמעות של הלוואות בערבות המדינה היא תנאי מימון נוחים יותר. תנאי המימון הנוחים עשויים לבוא לידי ביטוי בפריסת התשלומים, בגמישות, במועדי הפירעון, בריביות ועוד.

מלבד הנוחות מאחורי הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים, צריך להבין שמדובר על פעולה משתלמת גם עבור הבנקים והגופים המלווים. במקום שהגופים המלווים יצטרכו להסתכן כדי לתת הלוואות לעסקים קטנים, הם משתמשים בערבות של המדינה כבטוחה לכך שהכסף שלהם יוחזר. בזכות הערבות של המדינה, גם לגופים המלווים יש כיום יותר לגיטימציה להעניק את ההלוואות בתנאים מועדפים וטובים.

למה המדינה מסכימה לתת ערבות לעסקים קטנים?

אי אפשר לדבר על הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים בלי להזכיר את האינטרס הציבורי. לא רבים בציבור זוכרים את זה, אך להלוואות כאלה יש השפעה מיידית על המשק. כאשר ההלוואות משפיעות על המשק ומעודדות עוד פתיחת עסקים, הן תורמות לציבור הרחב בשני היבטים: גם בהיבט של הכנסות ממיסוי וגם בהיבט של יצירת מקומות עבודה.

במילים אחרות, הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים הן סוג של סיוע וסבסוד עבור הגופים השונים במשק. כאשר המדינה נותנת ערבות לכך שבעלי עסקים יחזירו את ההלוואה, היא למעשה מאפשרת להם לקבל אותה בתנאים טובים יותר. בזכות התנאים הללו, בעלי עסקים יכולים לקיים פעילות מצליחה, לייצר למדינה הכנסות ממיסים, לגייס עוד עובדים שיבטיחו יציבות למשק ובטווח הארוך גם לתרום לרווחה הכלכלית של האזרחים.

This entry was posted in הלוואות. Bookmark the permalink.