חניה חכמה – מערכת

מערכת חנייה חכמה משתמשת בחיישנים על מנת לעקוב אחר מקומות חנייה פנויים בחניונים וברחובות הערים. מעקב זה מייעל את החיפוש ומונע שעות רבות של שוטטות וחיפוש אחר מקום חנייה בודד. לכן, נראה שמערכות חנייה כאלו צפויות להשתלב בעתיד הקרוב מאוד בבנייני מגורים ועסקים, מרכזי קניות, מוסדות ציבוריים ועוד.

החסרונות בשימוש במערכת חנייה חכמה

אחד החסרונות המשמעותיים ביותר לאזרח בבואו להשתמש במערכת חנייה חכמה, קשור לעובדה כי מערכת החנייה החכמה מספקת מידע על רכבים הנמצאים מעבר לזמן עליו שילם הנהג, גם אם מדובר בדקות ספורות בלבד. בנוסף, מניסויים שנערכו בכמה ערים בעולם, עולה העובדה כי למערכת החיישנים הצלחה רק בכתשעים אחוזים מהזמן בעוד שביתר הזמן המערכת האלקטרונית מספקת נתונים שגויים. בנוסף, דווח לאחר הניסויים כי קיים עיכוב בעדכון האפליקציה לאחר שמתפנה חנייה, עיכוב זה אמנם מסתכם בדקות בודדות, אולם דקות אלו הן יקרות, והן יכולות לחסוך שיטוט אינסופי בחיפוש אחר מקום חנייה לבין חנייה יעילה וזריזה.

היתרונות לשימוש במערכת חנייה חכמה

המצדדים במערכת זו טוענים כי המערכת יודעת לזהות בין עיכוב של כמה דקות בודדות בפינוי מקום החנייה, לבין חנייה ממושכת מעבר לזמן המותר. עוד טוענים התומכים כי מערכות חכמות אלו יכולות לשמש נהגים על מנת לתור אחר מקומות חנייה זולים יותר כיוון שהאפליקציות מעדכנות גם את מחירי החנייה במקומות השונים.
אמנם מערכת החנייה החכמה במרכזי ערים בהם נוסתה רחוקה מלהיות מושלמת, אולם נראה כי היתרון המשמעותי בשימוש במערכת כזו הנו החיסכון בזמן יקר לתושבי הערים ולאנשים הבאים למרכזי הבילוי בערים. כך, התושבים יכולים לפנות לעיסוקים חשובים ולנצל את הזמן שהתפנה לדברים החשובים באמת…

כיצד עובדת חניה חכמה? צפו באתר!

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.