מהו מפעל מועדף ומה המשמעות מבחינת חבות מס?

מפעל תעשייתי או מפעל בר תחרות שעומדים בתנאים מסוימים יכולים להיחשב על ידי המדינה למפעלים מועדפים. בשני המקרים המושג מפעל מועדף חל על מפעל תעשייתי או על מפעל בר תחרות כפי שהם מוגדרים בחוק לעידוד השקעות הון, מה גם שהמטרה היא לקבל הטבות מס. במילים אחרות, לבעלי מפעלים שעומדים בקריטריונים אמור להיות אינטרס להישאר מוגדר בתור מפעל מועדף כדי לצמצם את חבות המס שלהם.

הטבות המס העיקריות שלהן זכאי מפעל מועדף מפורטות גם הן בחוק ואפשר לעקוב אחריהן באופן עצמאי או יחד עם אנשי מקצוע. אם מעוניינים לבדוק מראש האם מפעל מסוים יכול להיות מוגדר כמועדף ולקבל הטבות מס, כדאי לעשות זאת מול אתרי האינטרנט הרלוונטיים. בתוך כך, חשוב לוודא שהמידע באתרים השונים מעודכן ועולה בקנה אחד עם הוראות החוק הרשמיות כפי שמנוסחות על ידי הרשויות.

הטבות מס בולטות של מפעל מועדף

אפשר להזכיר על קצה המזלג מספר הטבות מס בולטות שאותן יכול מפעל מועדף לקבל. קודם כל, חברה מועדפת שהמפעל המועדף שלה נמצא באזור של מרכז הארץ זכאית לעניין הכנסתה המועדפת למס מופחת במדרגות שמשתנות כל כמה שנים. שנית, חלק מהטבות המס של מפעל מועדף חלות על הנושא של חלוקת דיבידנדים.

לבסוף, יש להבחין בין הכנסה מועדפת שאותה מייצר מפעל מועדף לבין הכנסה טכנולוגית של מפעל טכנולוגי מועדף. ההבדל הזה לא רק סמנטי אלא גם כלכלי, כי רשות המיסים מגדירה בצורה אחרת כל סוג של הכנסה. אם בעלי המפעלים או מי מטעמם שרוצים לקבל את הטבות המס פונים אל רשויות המס בבקשה להיות מוכרים כמפעל מועדף, כדאי להם לשים לב להגדרות.

This entry was posted in משפטים. Bookmark the permalink.