מהי אבן עין החתול?

הטעות הנפוצה גורסת שהמונח עין החתול מתייחס לאבן חן ספציפית. בפועל, עין החתול היא לא אבן אלא תופעה. במסגרת התופעה הזו שקיימת באבני חן שונות כמו קוורץ, אופאל ומונסטון, יש הבזק אור שמופיע לאורך הקריסטל. יתרה על כך, אותו הבזק אור שמופיע על גבי האבן שבה יש את התופעה של עין החתול נוטה לזוז כאשר מזיזים אותה. כאשר מזיזים את האבן ורואים גם את הבזק האור זז, התוצאה דומה למראה של עין של חתול אמיתי.

במילים אחרות, עין החתול היא לא אבן חן או קריסטל אלא משהו שמתרחש על גבי סוגים שונים של קריסטלים. מצד שני, זה לא אומר שצריך לוותר על חיפוש של התכונה הזו כאשר משווים בין סוגים שונים של קריסטלים ואבני חן. למעשה, דווקא היכולת של הקריסטלים השונים להציע את אותה תופעה של עין החתול היא זו שהופכת אותה לייחודית כל כך.

מה היתרונות של התופעה?

היתרון העיקרי של עין החתול בא לידי ביטוי בכך שהיא משדרגת את הנראות הרגילה של אבני החן והקריסטלים. במקום להסתפק למשל באבן חן שיש לה מאפיינים בודדים בלבד, אפשר לתת עדיפות לקריסטל שבו מתקיימת התופעה של עין החתול. בזכות התופעה הזו של הבזקי האור שזזים, אבני החן נראים אחרת לגמרי בכל פעם שבה מזיזים אותן ממקום למקום.

חוץ מזה, צריך לקחת בחשבון את הערך הכספי הגבוה של קריסטלים עם תופעת עין החתול לעומת קריסטלים ואבני חן שבהן התופעה הזו לא מתקיימת. אם מבקשים לבדוק את הנושא רק בהיבט החומרי, מגלים למשל את ההשפעה של התופעה על פערי המחירים בין קריסטלים כמו קוורץ ואופאל לבין קריסטלים רגילים אחרים.

This entry was posted in קריסטלים ואבני מזל. Bookmark the permalink.